יום ראשון, 6 בדצמבר 2015

משימה שניה- בחירה בין שתי משימות. לביצוע עד 17/12/15

הי, ט7 היקרים!

כל הכבוד על כתיבת התקצירים, הרצינות והנכונות!
חלק מהתקצירים קראתי והגבתי ועל חלק אגיב בהמשך.

המשימה השניה היא בחירה בין שתי אפשרויות:

1. לבחור אירוע מרכזי בספר שקראתם.
לתארו בקצרה ולהסביר מדוע הוא חשוב וכיצד הוא עוזר לקדם את העלילה.

2. לבחור דמות מרכזית בספר שקראתם.
לאפיין את הדמות כפי הנלמד בכיתה (תיאור חיצוני, התנהגות, יחסה לדמויות אחרות ויחס דמויות כלפיה וכו').


בהצלחה, פנינית!

90 תגובות:

  1. הדמות-ביטרבלו
    ביטרבלו היא המלכה של ממלכת מונסי, היא בת שמונה עשרה, נמוכה וקטנה. היא שולטת בממלכה כי אביה ואימה נרצחו. היא מבולבלת ותמימה, היא בטוחה שרוב האנשים בממלכה שלה יודים קרוא וכתוב למרות שרובם לא, כשהיא מגלה זאת היא מפקפקת בידע שלה על ממלכתה.היעוצים שלה מטביעים אותה במסמכים לא חשובים כדי שלא תיווכח למציאות במדינתה. היא סקרנית ואמיצה, ניתן להבין זאת בכך שהיא מתגנבת מחוץ לטירה בערבים וחוזרת באמצע הלילה בשביל לגלות מהי באמת המציאות במדינתה. היא מאמינה באהבה אמיתית, ואינה מוכנה להינשא לנסיכים ומלכים שאינה מכירה באמת, היא מחכה לאהבת אמת אך בניגוד לכן, היא חסרת ביטחון עצמי ומזלזלת בערכה, היא מתקשה להאמין שמישהו ירצה אותה ויאהב אותה. היא לא מאמינה שיש לה את התכונות המתאימות בכדי להיות מלכה והיא אינה יודעת מה לעשות כדי להוציא את המדינה מהשפל שבו היא נמצאת.מהרגע שבו היא מתחילה להתגנב החוצה בלילות, מתחיל אצלה שינוי פנימי. היא מפסיקה להמעיט בערה ומבינה את האחריות והכוח שמוטלים עליה כמלכה, חבריה מסבירים לה את הבעיות במדינה ובסוף הסיפור היא מבינה שיש בה את התכונות המתאימות בשביל להיות מנהיגה, אז היא פועלת ופותחת משרדים וממנה פקידים חדשים ויוצרת את השיוני האמיתי בעזרת מעשיה. בנוסף לכך היא גם מבינה שלמרות היא מלכה, היא אינה חייבת ללכת לפי המוסכמות ותוכל לאהוב את סאף.

    השבמחק
    תשובות
    1. משימה מספר 3-
      לעומר, כתבת בצורה ברורה ומסודרת, הבנתי מכתיבתך הרבה על הדמות ביטרבלו, על השינוי שהיא עברה בסיפור מנערה שממעיטה בערכה ולא מאמינה בעצמה, למנהיגה עם דעות וכוח רצון. אפשר להבין מאפיון הדמות שלך הרבה דברים גם על הסיפור בכלליות ולא רק על הדמות, הסיפור נשמע מרתק ומעניין, נהניתי מאוד לקרוא את עבודתך.

      מחק
    2. משימה שלישית: משוב
      עומר היקרה, העברת בצורה ממוקדת וברורה את אפיון דמותה של ביטרבלו.
      נהניתי לקרוא.
      - נעם מליון -

      מחק
    3. עומר, כתבת יפה ברור ומעניין. ניכרת הבנה על דרכי אפיון דמות. כל הכבוד!
      פנינית.

      מחק
    4. תמר, כתבת כל כך יפה וממוקד. כל הכבוד!
      פנינית.

      מחק
    5. נעם, יפה מאוד!
      פנינית.

      מחק
  2. אפיון דמות, האנה בייקר-
    האנה בייקר הייתה תלמידת כיתה יא, סגורה, ביישנית ומסתורית אשר המעיטה בערכה. לאחר זמן רב שחייה היו מסובכים וקשים, היא החליטה להתאבד. היא השאירה אחריה 13 קלטות שבכל אחת מהן סיבה להחלטתה לשים קץ לחייה המתקשרת לאדם מסוים. היא עושה זאת מכיוון שהיא רוצה שהילדים אשר ישמעו את הקלטות יבינו שיש להם חלק בהחלטתה, היא רוצה לגרום להם להתאכזב מעצמם כמו שגרמו לה לעשות, שיהיו מלאים ברגשות אשם וחרטה. שליחת הקלטות נעשתה גם מכיוון שלהאזנה לא רצתה שישכחו אותה, היא רצתה שכולם ירגישו בחסרונה. הסיפור מסופר מצדו של קליי ג׳נסן, כאשר הוא שמע את הקלטות כשמגיע תורו, בעזרת זה מתחילים להבין במהלך הסיפור יותר ויותר על תכונותיה של האנה ועל אופן התנהגותה, מבינים שהרבה דברים קרו בחייה, ילדים צחקו עליה ולעגו לה, עשו לה דברים לא נסלחים והיא הייתה מאוד פגועה אך מה שגרם להחלטתה באמת הייתה העובדה שהיא לא דיברה על מה שקורה לה עם אף אחד, שמרה בבטן, הרגישה לבד. בעקבות זאת, כאשר לא יכלה יותר לשאת את הכל, היא התאבדה. האנה תמיד הרגישה מוזרה ומנודה, וכך גם כולם נתנו לה להרגיש, התייחסו אליה ברשעות, כאילו היא שונה מכולם. אפשר להבין שחייה של האנה היו מלאים אי הבנות, למשל, כאשר היא אהבה את קליי וקליי אהב אותה בחזרה, אך הם לא ידעו זאת אחד על השני, מה שגרם לכך שלא יקרה ביניהם כלום, הם היו ביישנים ולא פתוחים אחד אל השני. מקרה זה העיץ את הרגשתה של האנה לגבי זה שאין לה טעם בחיים.

    השבמחק
    תשובות
    1. משימה שלישית: משוב.
      תמר היקרה:
      אפיון הדמות שכתבת היה מאוד מעניין וטוב! נהניתי לקרוא אותו והוא אף עשה לי חשק לגנוב לך את הספר ולקרוא אותו בעצמי.
      אני לא מבינה הרבה אבל אפיון הדמות שלך היה קצת שונה ממה שכתבנו בכיתה.
      הוא הזכיר לי במקצת את תקציר הסיפור אך בכל זאת היה מאוד טוב.
      לדעתי מהמידע שכתבת על האנה היה אפשר להסיק מסקנות על האופי שלה בצורה קצת יותר מורחבת .
      בכל מקרה באמת היה ממש טוב ומעניין .

      מחק
    2. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

      מחק
    3. משימה שלישית
      תמר האהובה :
      אני קראתי את הספר הזה שנה שעברה ונהנתי ממנו מאוד . מה שכתבת על האנה ממש מרתק . גרמת לי לחשוב הרבה ולהסתכל על כל הספר בצורה שונה , גרמת לי להבין המון ! אני חושבת שהאפיון טוב אך הצלחתי להבין רק איך היא נראית וקצת על התכונות שלה כלומר אפשר היה להרחיב יותר . אבל ממש יפה , כיף להיזכר .

      מחק
    4. משימה שלישית:
      תמר נהנתי מאוד מכתיבת התקציר שלך.
      היה לי עצוב לקרוא שהדמות הראשית שמה קיץ לחייה אך עניין אותי מאוד לדעת מה היה בכל הקלטה.
      במהלך הקריאה התחברתי לספר ועניין אותי איך התפתחה מערכת היחסים של האנה וקיילי.בנוסף הבחירה שלך בספר העוסק בנושא מאוד אקטואלי של התאבדות בני נוער, גרם לי לראות מנקודת מבט של ילד במצב כזה איך הוא מתמודד עם קשיים כאלה בחיי היום יום.

      מחק
    5. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

      מחק
    6. משימה שלישית
      תמר היקרה,
      איפיון הדמות שלך היה מעניין ונהנתי ממנו מאוד.
      הבנתי המון על הדמות, האנה בייקר וחבל שהיא התאבדה.
      למרות שבהתחלה פירטת המון על מהלך הסיפור עצמו, הסברת המון דברים על אופיה של הדמות מתוך מעשיה ומהדרכים שבהם הגיבה למצבים. התחברתי מאוד לכך שצריך לשתף כשאתה במצב לא טוב ואני חושבת שזה ספר שהייתי רוצה לקרוא! כל הכבוד.

      מחק
    7. תמר, כתבת כל כך יפה, הסברת על הדמות באופן קולח ומפורט כך שלמרות שאני מכירה את הספר היטב, הסתקרנתי לגביו..
      כל הכבוד!
      פנינית.

      מחק
    8. ענבל, אכן אפון הדמות של תמר היה שונה אך היו בו פרטי מידע רבים על הדמות אשר הסבירו את המעשים והעלילה. בכל אופן כתבת משוב מעולה! כל הכבוד!
      פנינית.

      מחק
    9. יהלי, כתבת משוב יפה. כל הכבוד!
      פנינית.

      מחק
    10. דניאל, אכן הספר עוסק בסוגייה קשה וחשובה ותמר שמה דגש על אופייה של הגיבורה. כל הכבוד!
      פנינית.

      מחק
    11. עומר, כתבת היטב את המשוב. כל הכבוד!
      פנינית.

      מחק
  3. הספר- ולפתע,מלאך
    אני בחרתי להרחיב על קטע מרכזי בסיפור שבו חוליאן התעקש לקחת את מרסדס (המנקה שלו) לפגוש את אמה, הם נסעו מרחק גדול לבקרה וכשהגיעו, אמה של מרסדס לא האמינה שהיא ביתה.
    מרסדס לא כעסה, היא שמחה לראות את אמה למרות שהיא אינה זוכרת אותה. כעבור כמה זמן חוליאן אומר שכדאי שילכו אבל מרסדס אומרת לו שהיא נשארת כדי לעזור לאמא שלה, הוא לא מתעקש איתה וחוזר לבדו. לאחר כמה זמן כאשר חוליאן ישן, הוא מדמיין את מרסדס בחלומו והיא אומרת לו שכדאי לו ללכת לבקר את הוריו ולהשלים איתם, זה יעשה לו ולהם טוב יותר. הוא קם מבוהל ובסופו של דבר הוא מתקשר לביתם ואז נודע לו המצב, שאביו גוסס ועומד למות בכל רגע. אימו מתחננת בפניו שיבוא לבקר, אבל הוא מסרב ולבסוף מחליט שהוא נוסע אליהם. הוא מגיע לביתם ונפגש עם אביו והם מתחילים לריב שוב על הכסף אז הוא בוחר לברוח ולא לחזור.
    כעבור יום אימו מתקשרת אליו מבקשת ממנו שיבוא, שוב, הוא מסרב ובסוף מגיע, הוא מתיישב ליד מיטתו של אביו והם משלימים. חוליאן אומר לאבא שלו שהוא הולך ויחזור בעוד כשעה, אביו אומר לו- ״אני אוהב אותך״ והוא הולך.
    כאשר חוליאן חוזר לבית הוריו, אימו יורדת במדרגות וזועקת ובוכה שאביו נפטר, היא מאשימה אותו אבל הוא מספר לה שהם השלימו, וכאשר היא באה לחבקו הוא חושב לעצמו בלב שהוא עשה טוב ונכון שהוא בא לבקר את אביו הגוסס, שעכשיו כשהוא כבר מת, אין לו רגשות אשם כי הם השלימו.

    השבמחק
    תשובות
    1. משימה שלישית,
      מגישה:איזבלה אילייביץ
      עדי היקרה,
      סקרנת אותי מאוד,מה אחר כך קרה לרסדס?
      מה שכתב ריגש, אני בטוחה שהספר היה קשה לקריאה אבל כתבת מאוד יפה לפי דעתי!
      אז שוב כל הכבוד♥️

      מחק
    2. משימה שלישית,
      מגישה:איזבלה אילייביץ
      עדי היקרה,
      סקרנת אותי מאוד,מה אחר כך קרה לרסדס?
      מה שכתב ריגש, אני בטוחה שהספר היה קשה לקריאה אבל כתבת מאוד יפה לפי דעתי!
      אז שוב כל הכבוד♥️

      מחק
    3. עדי, כתבת יפה ואכן נראה שבחרת קטע חשוב ומרכזי בספר. (אפשר היה להתמקד רק בפגישה של חוליאן ואביו). יפה מאוד!
      פנינית.

      מחק
    4. איזבלה, כתבת משוב יפה, ואכן מסקרן מה קרה עם מרסדס. יפה מאוד!
      פנינית.

      מחק
  4. הספר-מלכודת תיירים
    רצית להרחיב על קטע מרכזי שבו אדגר אלן לוקחים את הזוג דה גרוט לצעדה הביער הקודר של נודז לימבז ,היער שכן בסמוך למפעל השעווה בגבולותיה הדרומיים המערביים.ככל התאומים הלכו לתוך היער,היער המחייה נהייתה מרובה יותר ונחוש גבר.רוב האנשים שנכנסו ליער לא יצאו בחיים אבל את התאומים זה לא הפחיד. התאומים הסתובבו בדרך כלל ביער הדרומי הקרוב לביתם.
    בתחילת ההליכה בלילה ביער התחילה אלן:"ללכת אחרי ולא לאבד אותי" וכשהמשיכו קולה המיוחד של מרי פרימור נשמע:" מבחינתי זה נגמר הסיור".
    אלן התחילה לומר:"הדרך הכי קצרה היא דרך היער ואנחנו רוצים להחזיר את כולכם למלון במהירות",כולם נראו צמחים יותר על הדרך קצרה ובני הזוג דה גרוט המשיכו לתוך היער הקודם בהדרכת התאומים.
    באמצע הדרך בתוך היער החשוך נשמעו קולות וכל האנשים נכנסו ללחץ כבד אלן אמרה:"אלה רק בעלי חיים החיים ביער בואו נמשיך!"והמשיכה בהסברה על שמורת הטבע ביער שבה חיים עצלנים אוכלי אדם ועטלפי ערפד,בלייק בלייד אמר:"אנילא אוהב בעלי חיים".
    לכל האורחים זל נייטרלי היו שריטות ופצעים שהמבצע של אדגר אלן צלח האורחים לא יחזרו לנורז לימבז וכך תוכניתו של נייטרלי להפוך את בית הקברות לפנטנטים למלון מפואר נכשל.התאומים השאירו מאחור את האורחים וחזרו לבית שלהם להמשיך בתיכנוני מבצע החדש שלהם "רוח פרצים".

    השבמחק
    תשובות
    1. משימה שלישית :
      יותם עיניינת אותי מאוד ונהנתי מהקיראה
      עשיתה עבודה טובה.
      אורי גונן

      מחק
    2. יותם כתבת יפה מאד ומעניין גרמת לי לרצות לקרוא את הספר רק בשביל הקטע.

      מחק
    3. יותם, כאשר בוחרים קטע ומרחיבים עליו, יש להסביר את הקטע באופן ברור כך שגם מי שאינו בקיא בספר יוכל להבינו. לצערי לא הבנתי את הקטע שבחרת. הציטוטים רבים וכנראה הקשו עלייך את ההסבר אך ניכרת הבנה של העלילה וניכרת השקעה ועל כך, כל הכבוד!
      פנינית.

      מחק
    4. אורי ועידו, עליכם לפרט יותר כאשר אתם נותנים משוב.
      פנינית.

      מחק
  5. אוור בלום שבעבר הייתה נערה פופולארית עם חברים רבים, משפחה, בית ואפילו אהבה צעירה, עברה תאונת דרכים שבה איבדה אוור את כל משפחתה ונותרה יתומה.
    לאחר התאונה הבינה אוור שקבלה יכולות על טבעיות.
    עתה, אוור בלום נערה יתומה בת 16 הגדלה אצל דודתה סאבין יכולה לקרוא מחשבות ולדעת על כל עברם של אנשים על ידי מגע יחיד בגופם.
    אוור רואה את יכולות אלו כקללות והיא מסתגרת מהחברה ואף נמנעת ממגע מיותר באנשים, היא נערה יפה בעלת שיער בלונדיני ועיניים כחולות אך יופייה מוסתר על ידי הבגדים הכהים שהיא לובשת וכובע בקפוצ׳ון שתמיד מורם במעלה ראשה, דבר שמעניק לה הגנה דמויית חומה מן החברה.
    בדכ כלל אוור לא תעמוד על כבודה , אין לה הרבה בטחון עצמי והיא מאוד אדישה לסביבה, לדוגמא: היא לא תגיד שום דבר להגנתה ותשאר שקטה כאשר חבורת בנות מהבית ספר מקניטות אותה על לבושה והתנהגותה , בנוסף, היא לא מקדישה הרבה חשיבות למראה החיצוני שלה.
    אוור צנועה ושקטה, היא לא מרבה לדבר , מסתפקת בבגדים פשוטים למרות שבאפשרותה לקנות מותגים יקרים ואף הייתה רוצה חדר קטן ופשוט יותר מהחדר שקבלה בביתה של דודתה.
    במהלך הספר מתחולל אצל אוור שינוי לאחר תהליך שעוברת עם מורת דרך שהכירה, היא עוזרת לאוור לרסן את כוחותיה ולשלוט בהם, דבר שגורם לאוור להיות שמחה ופתוחה יותר מכיוון שעכשיו היא יודעת איך לשלוט ב״קללה״ שקבלה.
    עוד גורם לשינוי באוויר הוא יחסיה עם דיימן , נער יפה תואר בעל יכולות דומות לשל אוור שבעקבות שיחות וחוויות שעוברת אוור איתו, היא מוצאת תשובות לשאלות שמנעו ממנה והגבילו אותה בכל מיני מובנים וכעת היא יכולה להתקדם הלאה .
    עתה, אוור עומדת יותר על שלה, מתלבשת שונה, פתוחה יותר לסביבתה ועוד שינויים שמשפיעים לטובה על חייה ואף היא נמצאת בזוגיות עם דיימן , שדומה לה ומבין אותה בצורה יוצאת דופן.

    השבמחק
    תשובות
    1. ענבל, נשמע מאפיון הדמות שלך שהסיפור מאוד מעניין ומרגש! גרמת לי לרצות לקרוא אותו . לא כתבת את שם הספר אבל האפיון דמות כתוב מאוד טוב. הצלחת לאפיין את אוור בצורה מדהימה , היא נשמעת ילדה עם סיפור חיים די קשה, שתכונותיה לא עוזרות לה כל כך אך במהלך הסיפור עוברת שינוי מדהים. אהבתי את איך שנתת דומאות לאפיון שלה מה שנתן להבין יותר טוב. אשמח אם תתני לי את שם הספר.
      מליאור רייכמן

      מחק
    2. תודה רבה ❤️.
      שם הספר הוא: ״ לנצח״ של אליסון נואל

      מחק
    3. ענבל,כתבת יפה.
      הרשים אותי שילדה מתבגרת שמקבלת כל מה שהיא רוצה ונחוץ לה מוכנה לוותר עליו בשניה למען צניעות.אם זה בלבוש או בהתנהגות.
      בנוסף כאשר חבורת הבנות מקניטות אותה היא עומדת על שלה ומהווה דוגמא לילדים אחרים איך לא להכנע ללחץ חברתי ולהשאר נאמן לעצמך.

      מחק
    4. משימה מספר 3-
      לענבל, נהניתי מאוד לקרוא את אפיון הדמות שלך. כתבת בצורה מאורגנת ומובנת, למדתי הרבה על הספר ובעיקר על הדמות אווור, על השינוי שעברה בסיפור מילדה שהרגישה ״מקוללת״ בשל כוחותיה לילדה בוגרת אשר יודעת לשלוט בהם. לפי הבנתי דבר זה משפיע מאוד על חייה האישים ולאחר הטיפול עוזר לה. למרות שלא קראתי את הספר לפי כתיבתך הוא נשמע ספר מעניין וכיף לקריאה.

      מחק
    5. ענבל, כתבת מאוד יפה. הסברת על הדמות באופן מעניין ומפורט תוך דגש על נקודות השינוי בדמות. כל הכבוד!
      פנינית.

      מחק
    6. ליאור, כל הכבוד על המשוב ועל תשומת הלב לגבי שם הספר. ראיתי שכבר קיבלת תשובה, יפה מאוד לשתיכן!
      פנינית.

      מחק
    7. ענבל ותמר, שתיכן כתבתן כל כך יפה את המשוב לענבל. שמתן דגש כל אחת על משהו אחר מתוך דבריה לפי טעמכן האישי.
      כל הכבוד!
      פנינית

      מחק
  6. אפיון דמות – סול
    סול נערה בת 15, שיער אדמוני ועיניים שצבעם מיוחד הנראה בעיני אחרים כצבע הסגול. בת למשפחת עולים מרוסיה המתגוררת בשכונת עוני בתל-אביב. חלומה להיות שחקנית תאטרון.
    סול אינה מסוג הילדים המייחסים חשיבות למה חושבת עליהם הסביבה. הולכת נגד הזרם, נערה עצמאית המעדיפה להסתדר לבד, לעשות דברים בדרך שלה גם אם יש אנשים החושבים אחרת.
    אינה נשברת ובוחרת להילחם בדרכים שונות על מנת להועיל ולעזור. מציבה לעצמה מטרות, לוקחת סיכונים, לא נכנעת, עקשנית. מלאת רעיונות, לא מוותרת לצעירים ולא למבוגרים וכך הופכת להיות מי שהיא.
    אופייה של סול מתאפיין בחברות טובה, נאמנות, מסירות, רצון ונכונות תמיד לעזור. כמו במקרה בו סול מבינה כי בועז יישאר צמוד למיטת אחיו הפצוע וייעדר מבית הספר ודואגת להביא את שיעורי הבית לבועז לבית החולים מדי יום, למרות שכמעט ואינם מכירים.
    הסיפור אינו מציג באופן חד וברור כיצד מתייחסת או מה חושבת הסביבה על סול, אך ברור שהתנהגותה ופעולותיה משפיעות על הסביבה באור חיובי.
    סול היא מודל לחיקוי. היא מדגימה כיצד מתוך הקושי אפשר לצמוח, לתמוך באחרים ולעזור לעצמה.

    השבמחק
    תשובות
    1. משימה שלישית : משוב.
      נעם היקרה, אפיון הדמות שלך היה מעולה!
      אפשר באמת להבין מכתיבתך מי היא סול.
      האפיון שכתבת עשה לי חשק לקרוא את הסיפור ולהכיר את סול אפילו יותר.
      כל הכבוד😘

      מחק
    2. משימה שלישית:
      נעם כתבת יפה מאוד את אפיון הדמות, סול נשמעת כמי שהיא מעניינת מאוד. האפיון שלך גרם לי לרצות לקרוא את הספר כדי להבין יותר טוב מי היא סול

      מחק
    3. משימה שלישית;
      מגישה איזבלה אילייביץ.
      נעם היקרה,
      הכתיבה שלך מדהימה!
      כשקראתי על סול, רציתי לדעת מי היא ומה היא חושבת,
      גרמת לי לרצות לקרא את הספר,
      אז כך הכבוד♥️

      מחק
    4. נעם, אפיינת היטב את הדמות! כתבת ברור ומסודר והתייחסת למרכיבים שונים באופייה של הדמות מתוך הבנה של הספר גם כאשר לא נכתבו הדברים באופן מפורש בסיפור. כל הכבוד!
      פנינית.

      מחק
    5. ענבל, עדי ואיזבלה היקרות, כתבתן היטב את המשוב.
      יפה מאוד!
      פנינית.

      מחק
  7. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  8. אני בחרתי להרחיב על קטע בסיפור- הלילה הראשון בטיול.
    כשמשפחת הפלי חיפשו מקום לישון בו הם לא תיארו לעצמם שהוא יהיה כל כך מגעיל ומיושן. כשהמשפחה נכנסה למלון, ללובי היה ריח של עובש והשטיח היה מכוסה כתמים משונים, אבל כולם היו עייפים מידי בשביל לחזור למכונית לחפש מקום אחר. כשהמשפחה נכנסה לחדר הוא הסריח מעשן, ובסמיכות והכריות היו חורים שנגרמו מסגריות. בקיצור, המלון היה מלוכלך וישן. כשהמשפחה נעשתה רעבה רודריק התבקש לקנות מוצרים לפי הרשימה של אמא שלו, אבל מסתבר שהוא לא קנה כלום מהרשימה אלה הוא קנה ממתקים וקולה, כך שלא היה גם מה לאכול. יום לאחר מכן גרג ורודריק ירדו לבריכה, אבל גילו שאין בה מים כבר הרבה זמן. לאחר מכן הם הלכו לג׳קוזי, אבל בו כבר הייתה משפחה. כשחזרו לחדר הם גילו שכל המיטות תפוסות, כך שלא היה איפה לישון. רודריק לקח את כל הכריות, עשה מהן מיטה ונרדם. גרג החליט לקחת כמה מגבות ולישון בתוך הארון, למרות שהיה שם ריח נוראי. גרג ניסה לחסום את הריח בעזרת מגבת פנים, אבל זה לא עזר, אז הוא החליט פשוט לנסות להרדם. לאחר כמה דקות גרג שמע רעש מהמסדרון. הוא יצא החוצה לבדוק מה זה היה והוא ראה שלושה ילדים נוסעים במהירות על עגלת הנקיון. גרג החליט לצעוק עליהם ולהגיד להם מה דעתו על מה שהם עושים. לאחר שגרם צעק על הילדים, הם רצו לחדרם בבהלה. דקה לאחר מכן אחד הילדים חזר עם אבא שלו- היה שעיר כמו קוף, ולבש רק תחתונים. גרג רץ בחזרה לחדר שלו ונעל את הדלת. לאחר מכן, כשגרג ניסה להרדם כבר זרחה השמש ואחיו הקטן מני התעורר. אמא שלו הפעילה את הטלוויזיה ומני דיבר אליה והיה הרבה רעש כך שהיה כבר קשה להרדם, אז גרג החליט שהוא קם סופית. כשהוא קם הוא ראה שהמגבית פנים שניסה לחסום איתה את הריח המסריח שהיה בארון הייתה אחת מגרביו של רודריק ולא מגבת פנים, ובארון רודריק שם את הנעליים שלו, ומשם נבע הריח המסריח.
    מגיש: שקד אביב.

    השבמחק
    תשובות
    1. שקד היקר,
      נהנתי מכתיבתך הנהדרת.קראתי כמה ספרים מהסדרה ועשית עבודה טובה.
      משימה שלישית:יותם כץ

      מחק
    2. שקד היקר,
      כתבת מצויין.
      אני קראתי את הספר אך בכל זאת הרגשתי כאילו אני קורא את בפעם הראשונה.
      כל הכבוד הבנתי מאוד!
      מגיש:ירדן אונגר

      מחק
    3. שקד, כתבת היטב למרות שבחרת קטע מורכב - לילה אחד מרובה בפעולות..
      יפה מאוד!
      פנינית.

      מחק
    4. יותם וירדן, כתבתם היטב את המשוב. יפה מאוד!
      פנינית.

      מחק
  9. שם הספר: אניגמה
    אני בחרתי להרחיב על הקטע בסיפור שבו רמי גיבור הסיפור נפרד מאביו ומתחיל בדרך חדשה.
    הרקע לאירוע הוא הבחירה ברמי להצטרף לצוות מפענחי הצפנים בגלל כישרונו הרבב פיענוח תשבצים. קטע זה בסיפור מסמל על המעבר של רמי מתלמיד פשוט לאיש חשוב התורם למהלכת מלחמת העולם השניה. הפרידה של רמי מאביו התרחשה בלצלי פארק, בטירה מהודרת השימשה בית ספר לפיענוח צפנים.
    קטע זה תורם לעלילה בכך שהוא מפריד בין החלקים השונים בחייו של רמי ומהווה את תחילת החלק בעלילה שמספר יותר על הסיפור הכללי (פיענוח הצפנים) ופחות על רמי בפרט

    מגיש: אגם הרפז

    השבמחק
    תשובות
    1. משימה שלישית
      אגם , הכתיבה ממש יפה , ממש הצלחתי לדמיין את הרגע , ונשמע ממש מעניין , אשמח לקרוא את הספר. רמי באמת מוצג כגיבור , אבל הייתי מרחיבה עליו עוד מספרת עליו כי אם לא קראת את הספר אתה לא ממש יכול לדעת מי הוא רמי . ולספר יותר מדוייק את הפרטים , אבל בסך הכל ממש יפה .

      מחק
    2. אגם, זו בדיוק הכוונה בבחירת קטע, הסבר והרחבה עליו! כל הכבוד! כתבת יפה והסברת את חשיבות הקטע הנבחר.
      פנינית.

      מחק
    3. יהלי, כתבת היטב את המשוב והערתך חשובה!
      פנינית.

      מחק
  10. שם הספר: יומנו של החנון ״הקש האחרון״
    אפיון אירוע-
    אני בחרתי להרחיב על מסיבת חצי היום הולדת של סת סנלה. במסיבת חצי היום הולדת של סת סנלה השכן כול המבוגרים צריכים לעמוד בשורה ולהצחיק את סת התינוק בזמן שאבא של סת מצלם את כולם בתקווה שיקרה משהו מצחיק והוא יכול לזכות בתחרות ״המשפחה הכי מצחיקה״.
    לקראת תורו של אביו של גרג להצחיק את סת הוא מבקש מגרג להציל אותו מזה וגרג מתנגד בגלל שזה אביו ששולח אותו יום אחרי המסיבה לפנימייה צבאית, ואז גרג רואה את אחיו הקטן מני מחטט במתנות של סת ומוצא שמיכה שדומה מאד לשמיכה שהוא איבד כמה ימים לפני המסיבה והוא מתעצבן וזורק אותו על עץ ואז גרג מתחיל לטפס על העץ כדי להחזיר את השמיכה אך הוא ניתקע באמצע ותוך כדי שהוא קורא לעזרה וכולם באים נופלות המכנסיים ואבא של סת מצלם את זה. לאחר שהוא יורד מהעץ מגלה גרג שלמרות שלא ניסה הצליח לחלץ את אביו מלהביך את עצמו מול כל חבריו וזה משמח מאד את אביו מה שגורם לו לוותר על לקיחת גרג לפנימייה צבאית.

    אירוע זה משמעותי בגלל שיום אחרי המסיבה גרג שהיה אמור ללכת לפנימייה צבאית פוגש את הילדה החדשה בשכונה ומתאהב בה והוא מנסה לגרום לה לחבב אותו ולבסוף הוא מצליח והם הופכים לזוג. אירוע זה חשוב גם כי הוא גורם לגרג לשכוח משיברון הלב שקרה לו כמה ימים לפני שגילה שהבת הכי יפה בכתה שהוא מאוהב בה מאוהבת בחבר הכי טוב שלו ראולי, וחברתו החדשה גורמת לו לשכוח מהילדה ההיא.

    מגיש: עידו כהן

    השבמחק
    תשובות
    1. משימה שלישית:
      עידו כתבת יפה ומפורט.הרחבת אירוע משמעותי הייתה ברורה שהדמות המרכזית מתאהבת לאחר התקרית עם חברו הכי טוב.
      יותם כץ

      מחק
    2. עידו, כל הכבוד! הסברת את הקטע שבחרת באופן ברור ומפורט ואף ברור למה בחרת בו. כל הכבוד!
      פנינית.

      מחק
  11. שם הספר: יומנו של חנון
    מגיש : רותם בכור
    אני בחרתי להרחיב על הריב שהיה בין ראולי לגרג.הריב בין ראולי לגרג קרה בגלל שראולי וגרג היו חייבים כסף לאביו של ראולי.אביו של ראולי ואימו של גרג הציעו שילכו לעבוד בשביל להרביח כסף.בישביל להרביח כסף ראולי וגרג החליטו להכין פליירים לטיפול בגינה. כאשר האישה הראשונה הזמינה אותם לטפל בדשא שלה אז הייתה מחלוקת גדולה בין שניהם.גרג טען כי הוא לא צריך לעבוד בגינה והוא צריך להיות אחראי על הכספים שירביחו ולעומת זאת ראולי טען כי שניהם צריכים להתחלק בעבודה בגינה.המריבה הזאת נגמרה כאשר ראולי עזב את החצר הולך לביתו.
    אירוע זה משפיע על מהלך הסיפור מכיוון שמאז הריב ראולי וגרג שהיו החברים הכי טובים לא נפגשו ולא דיברו חודש שלם.

    השבמחק
    תשובות
    1. משימה שלישית:
      בכור כתבת טוב מאוד וברור היה אפשר להבין על הריב בינהם ועל ההשפעה של זה במהלך הסיפור.
      כל הכבוד.
      -זיו ששון-

      מחק
    2. רותם, כתבת יפה על הקטע שבחרת ואף הסברת יפה את חשיבותו.
      כל הכבוד!
      פנינית.

      מחק
    3. זיו, כתבת היטב את המשוב. יפה מאוד!
      פנינית.

      מחק
  12. אפיון אירוע- אני בחרתי להרחיב על קטע של הגבינה בסיפור כאשר לפני הרבה מאד זמן הגבינה הזאת דבוקה לאלספט שמתחת לסל ולאחר כמה ימים אחרי שהיא היתה שם היא נהייתה מסריחה ומגעילה, מאז אף אחד לא הסכים לשחק במגרש הזה .
    ואז יום אחד ילד נגע בגבינה עם האצבע וככה התחילה ״נגיעת הגבינה״ זה אומר שעם אתה נגועה בזה אתה תקוע איתה עד שאתה מעביר אותה למישהו אחר והדרך היחידה להתגוננן זה להחזיק אצבעות .
    לאחר הרבה זמן ילד שקוראים לו אייב קיבל את ה״מחלה״ ואף אחד לא הסכים לגעת בו ולהתקרב אליו עד שבסוף השנה הוא עבר בית ספר ולקח איתו את ה״מחלה״ .
    אירוע זה משפיע על הסיפור בכך שעם גרג היה נוגע בגבינה או נידבק ב״מחלה״ לא היה לא בכלל חברים ולא היו מתקרבים עליו .
    מגיש -זיו ששון

    השבמחק
    תשובות
    1. זיו, בחרת קטע מעניין והסברת אותו יפה. הייתי שמחה להסבר נוסף על חשיבות הקטע אך בהחלט הצלחת לסקרן אותי.. יפה מאוד!
      פנינית.

      מחק
  13. אפיון דמות:
    קיידנס סינקלר איסטמן היא בת 18.גרה בברלינגטון שבוורמונט עם אמה פני ושלושה כלבים.
    קיידנס היא הנכדה הבכורה במשפחת סינקלר, יורשת האי וההון. המאכל האהוב עליה הוא פאדג', כאשר הייתה שטה בסירה היא הייתה מגיעה לעיירה בשם אדגרטאון במיוחד בשביל לקנות פאד'ג.
    בחופשת הקיץ קיידנס באי בבית משפחתה היא מפתחת מערכת יחסים עם נער בשם גאט.
    היא מתארת אותו בתור אהבת חייה ומבלה איתו כל רגע אפשרי בחופשת הקיץ.
    פעם היה לה שיער זהוב, אבל עכשיו השיער שלה שחור.צבע הבלונד מסמל את השלמות של המשפחה כולה, והשינוי בצבע שיערה הוא סמל להתפתחות של הדמות מילדה מושלמת לנערה עם הרבה מורכבויות וייחודיות.
    לפני הטרגדיה שקרתה לה ולחבריה הייתה חזקה ויפה ולאחר מכן הפכה להיות חלשה עם מראה חולני. מאז התאונה היא סובלת מכאבי ראש איומים והגורם לכך הוא ריבוי המחשבות על המקרה שקרה שהן תופעות נפשיות שקורות אחרי טראומה.
    כאשר קיידנס הייתה בת 15 אביה נטש אותה ואת אמה. נטישת האב השפיעה מאוד על קיידנס ובספר היא מתארת את החוויה כמו ירייה בחזה. המהלך היה כל כך משמעותי ומעצב שהיא הופכת מנערה תמימה ואבודה למשהי בוגרת עם מוסר וחשבון נפש.
    קיידנס מצטערת וחושבת על המעשים שהיא עשתה כאשר היא הציתה את האש בחדר העבודה דבר שגרם למות חבריה. הרעיון להצית את הבית נבע מתוך רצון לייצר אווירה טובה יותר במשפחה
    ולהפסיק את הסכסוכים על הבית, אך בפועל קרתה תאונה איומה והיא מתייסרת על כך ולא מבינה
    למה דווקא היא נשארה בחיים וכל חבריה נספו.
    מגישה: דניאל סנונית


    השבמחק
    תשובות
    1. דניאל, אפיינת היטב את הדמות. הדגשת את המניעים למהלכים שלה וגורמי השפעה וכן התייחסת לשינויים חשובים בדמות והשפעתם על העלילה. כל הכבוד!
      פנינית.

      מחק
  14. ספר : אור בין האוקיינוסים.
    מחבר : מ.ל. סטדמן
    בחרתי לספר על הארוע החשוב והמרכזי שהתרחש בספר שההחלטה שהתקבלה בארוע זה היא ההחלטה אשר סביבה מתרחשת כל העלילה.
    ארוע זה הוא הזמן בו איזבל ותום מצאו סירה שנסחפה לחוף האי שלהם ובה מצאו גבר מבוגר מת ותינוקת חיה. באותו רגע היו להם שתי אפשרויות בחירה.
    1.המוסרית והחוקית – לדווח על הסירה לרשויות ולתת להם את האפשרות למצוא את בעלי התינוקת.
    2.הרגשית – לא לדווח על הסירה ולאמץ את התינוקת בלי לספר לאף אחד ואף לשקר שאיזבל ילדה אותה.
    בתחילת הארוע לתום כאיש כנה, מוסרי ונאמן היה ברור שהוא עומד לדווח על הסירה ושבינתיים עד שיגיעו מהיבשת, הם ישמרו על התינוקת. אך איזבל רצתה להאמין אחרת. איזבל עברה שתי הפלות ולידה של עובר מת ולכן נמצאת במצב נפשי לא פשוט. הדבר היחיד שהיא רוצה זה להיות אמא. ברגע שהיא רואה את התינוקת בסירה, תינוקת במצוקה שצריכה מישהו שיאהב ויעזור לה היא ישר נרתמת למשימה. מטפלת ודואגת לה ואפילו מניקה אותה (היא הייתה אמורה ללדת באותו זמן). נוצר בין התינוקת לאיזבל חיבור עמוק והיא אפילו נותנת לה שם – לוסי.
    איזבל מנסה לשכנע את תום לחרוג ממנהגו ועקרונותיו ומתחננת שלא ידווח על הסירה לרשויות ושיתן לה לשמור את לוסי. תום שאוהב את איזבל בכל ליבו למרות כל עקרונותיו ולאחר שכנועים וויכוחים רבים הוא מחליט להסכים עם איזבל כדי לראות אותה מאושרת.
    הארוע הזה הוא הארוע המרכזי של העלילה ובעקבותיו נוצרים מספר קונפליקטים שמנחים את העלילה.
    קונפליקט אחד הוא הדילמה של תום בינו לבין עצמו אם ההחלטה שלו הייתה נכונה או לא. הוא כל הזמן נמצא בהרהורים עם עצמו.
    הקונפליקט השני הוא חילוקי הדעות והויכוחים בין תום לאיזבל על ההחלטה שקיבלו. היו מגוון שאלות שהתעוררו ביניהם ועוררו עוד התלבטויות וויכוחים- כגון: האם זו הייתה החלטה נכונה? האם אנחנו גנבים? אולי אנחנו צריכים עכשיו להודיע למרות שכבר מאוחר?
    הקונפליקט השלישי הוא הרגשות הפנימיים של תום לאחר שגילה את הזהות של אמה של לוסי, שהיא חיה ומחפשת אותה ושהוא אפילו הכיר אותה מעברו.
    על שלושת הקונפליקטים האלה מבוססת העלילה, הם מקדמים אותה וסביבם מסופר כל סיפור התרחשויות הארועים.
    מגישה: ליאור רייכמן

    השבמחק
    תשובות
    1. משימה שלישית
      ליאור היקרה,
      האירוע הזה נשמע מאוד מעניין וכך גם הספר.
      אהבתי מאוד את הדרך שבה הסברת על האירוע ועל כך שפירטת על ההשלכות שלו, בזכות זה הצלחתי להבין יותר את הסיפור ואת הדמויות שבו.
      מעניין אותי מאוד לדעת מה קרה בסוף, האם הם מסרו את התינוקת או לא?
      עומר

      מחק
    2. משימה שלישית:
      ליאור, כתבת יפה מאוד. האירוע נשמע מאוד מעניין ומסקרן, הדרך שבה הסברת על האירוע הייתה טובה מאוד ואף גרמה לי לרצות לקרוא את הספר ולדעת מה הייתה החלטתם.

      מחק
    3. ליאור, ראשית כתב מאוד מסודר - שם הספר, מחבר והסבר קצר מדוע הקטע הנבחר חשוב. ארגון הכתיבה חשוב לעיתים לא פחות מהתוכן עצמו.. ובאשר לתוכן- כתבת היטב ומעניין על הקטע הנבחר ועל חשיבותו מבחינת העניין שבספר ומבחינה ספרותית. כל הכבוד!
      פנינית.

      מחק
    4. עומר ועדי יקרות, כתבתן היטב את המשוב. גם אני סקרנית לגבי הסוף.. כל הכבוד!
      פנינית

      מחק
  15. משחקי הרעב 2 ההתלקחות
    מגישה יהלי גיל
    אפיון דמות - קטניס אוורדין
    הדמות המרכזית בספר שלי היא קטניס אוורדין נערה בת 16 החיה במדינה ׳׳פאנם׳׳ בה יש 12 מחוזות , קטניס מתגוררת במחוז ה12 . קטניס חיה עם אחותה פרים ואמא ( אביה מת בפיצוץ כשהייתה בת 11) היא זו שמחזיקה את הבית על הרגליים מכיוון שאימה לא מתפקדת מאז מותו של אביה קטניס עובדת ומביאה אוכל הביתה בכך שיוצאת כל יום ליער יחד עם גייל ידידה הטוב , וצדה כיוון שהייתה מצויינת בירייה בחץ וקשת . לקטניס שיער ארוך וחלק ויש לה עיניים אפורות ירוקות . היא הולכת למשחקי הרעב רק בגלל שאחותה פרים נבחרה והיא התנדבה במקומה והצילה אותה . קטניס יוצאת למשחקים יחד עם פיטה מלארק לאחר שהנשיא סנואו מאיים עליה שיהרוג אותה ואת כל מקורביה ושניהם מראים יכולות מדהימות ושורדים בסופו של דבר את המשחקים . במהלך המשחקים קטניס מבינה שהיא אוהבת את פיטה וכמה הוא חשוב לה . קטניס פמיניסטית מאוד , היא מחליטה על עצמה דואגת לעצמה ולא נותנת לאף אחד להחליט בישבילה היא מחליטה אך ורק בישביל עצמה .לקטניס כח רצון עז אין דבר שהיא לא מתתמודדת איתו בגבורה . היא עקשנית ובזכות זה הצילה את אחותה פרים ממות ועוד רבים . המשחקים נגמרים בכך שקטניס מפילה אותם והמקום ׳׳מתלקח׳׳ , היא הצילה אותה ואת כל חבריה .היא חזקה פיזית ונפשית יותר מכל בן אדם שהכרתי .

    השבמחק
    תשובות
    1. יהלי היקרה,
      כתבת מאוד יפה ומפורט , הצלחתי להבין היטב את הקושי שבו קטניס נמצאת ואת איך שהיא מתגברת בגבורה. לפי כתיבתך הצלחתי ממש לדמיין את קטניס לפי תכונותיה החיצוניות וכך גם הפנימיות. היא נערה חזקה ואמיצה , מאוד חשוב לה המשפחה , עומדת על שלה ומאוד עצמאית . הספר נשמע מעניין והייתי רוצה להכיר מישהי כמוה. כתבת מעולה

      מחק
    2. יהלי, כתבת כל כך יפה ועוצמתי! אפיינת היטב את הדמות תוך תשומת לב לרבדים רבים בדמות. כל הכבוד!
      פנינית.

      מחק
    3. ליאור, כתבת היטב את המשוב ואני חושבת שגם אני הייתי רוצה לפגוש בחורה כמוה.. יפה מאוד!
      פנינית.

      מחק
  16. אני בחרתי בקטע שתומס וחבורתו מתחילים לחקור את המבוך בכך שהם יום אחד תומס וחבורתו מוצאים את עצמם בתוך מקום המוקף חומות אבן. בכל יום נפתחת חומה אחת אשר נותנת להם הזדמנות למצוא את היציאה של המבוך ואם הם לא יוצאים עד הלילה השער בוא הם נכנסו נסגר, אף אחד מהם לא רוצה להיות במבוך בלילה בגלל המפלצות אוכלות האדם, וכל לילה מישהו לא יסיים את הלילה וישאר במבוך לנצח.בחרתי בקטע זה בגלל שהוא נותן המון מידע על מה שהולך לקרות במבוך. קטע זה מכניס את הקורא קצת לעלילה בגלל כל המידע הנתון.

    ספר הרץ במבוך
    מגיש יובל רייס

    השבמחק
    תשובות
    1. רייס כתיבתך היתה ברורה וטובה ממש סיקרנת אותי מה יש בתוך המבוך ועם איי פעם מישהו נתקע שם ולא חזר.
      עשית לי חשק לקרוא את הספר.
      תודה וכל הכבוד.
      -זיו ששון-

      מחק
    2. משימה שלוש
      יובל כתיבתך יפה וממש הצלחתה להמחיש את המקרא ועיניינתה אותי מאוד על מה התרחש אחרי ומה הוביל לרגע זה כל הכבוד
      אגם הרפז

      מחק
    3. יובל, מכתיבתך הבנתי חלקית את העלילה אך לא ברור לי מהו הקטע שבחרת להרחיב עליו. בכל אופן ניכר שנהנת מהספר כי הצלחת לסקרן אותי.
      פנינית.

      מחק
    4. זיו ואגם, כתבתם היטב את המשוב. כל הכבוד!
      פנינית.

      מחק
  17. אני בחרתי בקטע שתומס וחבורתו מתחילים לחקור את המבוך בכך שהם יום אחד תומס וחבורתו מוצאים את עצמם בתוך מקום המוקף חומות אבן. בכל יום נפתחת חומה אחת אשר נותנת להם הזדמנות למצוא את היציאה של המבוך ואם הם לא יוצאים עד הלילה השער בוא הם נכנסו נסגר, אף אחד מהם לא רוצה להיות במבוך בלילה בגלל המפלצות אוכלות האדם, וכל לילה מישהו לא יסיים את הלילה וישאר במבוך לנצח.בחרתי בקטע זה בגלל שהוא נותן המון מידע על מה שהולך לקרות במבוך. קטע זה מכניס את הקורא קצת לעלילה בגלל כל המידע הנתון.

    ספר הרץ במבוך
    מגיש יובל רייס

    השבמחק
    תשובות
    1. יובל היקר,
      כתבת יפה מאוד!
      אני ראיתי את הסרט וזהו סיפור ממש טוב.
      כתבת יפה אך לא בהכרח כל כףך מדויק.
      מגיש:ירדן אונגר

      מחק
    2. ירדן, תמיד יש פער בין ספר לסרט אך לרוב, הספר מדייק יותר שהרי הוא המקור ועליו מתבסס הסרט.
      פנינית.

      מחק
  18. בני האלמוות, לנצח
    אי בחרתי לעשות איפיון דמות על הייוון.
    הייוון היא חברתה הטובה של אוור (גיבורת הסיפור), היא אוור וחברם מיילס הם הדחויים של בית הספר שבו הם נמצאים, וכך הכירו.
    להייוון יש חיים יחסית קשים, אביה נוסע לעיתים תכופות ואומר שהן לשם עסקים אך הוא משקר, אמא שלה לא דואגת לה במיוחד ולכן היא מרגישה מאוד בודדה. הייוון מנסה כל הזמן להיות שונה ולהתלבש בצורה מיוחדת כדי, לנסות למשוך צומת לב אליה, היא שמה עדשות בצבעים וצובעת את השיער שלה בצבעים שונים, אך מעשים אלה לא משיגים לה את מבוקשה. מכיוון שהייוון לא מצליחה לגרום לאנשים לשים לב אליה היא הולכת לקבוצות תמיכה של אנשים עם בעיות, כמו סמים אלכוהול או כל סוג בעיה שהיא, היא מספרת סיפור בדוי על עצמה וכך זוכה להתייחסות שרצתה. אך לא משנה לכמה מפגשים הלכה היא לא מצליחה למלא את חוסר התייחסות משפחתה. הייוון היא נערה שרק רוצה להיות כמו כולם ולהיות מקובלת על ידי החברה ולכן כשהיא פוגשת נערה מוזרה אחרת שפגשה במסיבה של גותים היא מתרחקת מאוור שמנסה לעזור ורק מחקה את הנערה, בלבוש שלה, בשיער שלה ובאיך שהיא נראית בכללי, דבר זה קורה גם כאשר היא פוגשת את דרינה אך שעם דרינה היא מנסה עוד יותר, היא ממש מחקה אותה בכל, בלבוש, בהתנהגות, בשיער, בעיניים ובתנועות שלה. אוור מאוד דואגת לה מכיוון שהיא לא סומכת על דרינה (מה שמתגלה כחשד מוצדק) ועל כך היוון מתרחקת מאוור וממיילס ורק גורמת לעצמה להרגיש עוד יותר בודדה.
    בניגוד לאוור היוון היא נערה מאוד מושפעת ולכן מסתבכת בהרבה צרות והולכת למסיבות שבהן היא מתחברת עם אנשים קודרים ולא אנשים שיכולים לעזור לה בחיים.
    אוור אוהבת את הייוון ואכפת לה ממנה אך לפעמים הייוון יכולה להתעקש על דברים ולהיפגע מאוד מהר מה שמקשה על אוור לשמור על קשר טוב איתה.

    מגישה: עדי הררי

    השבמחק
    תשובות
    1. משימה שלישית: משוב
      עדי היקרה, מתוך מה שקראתי ניכר כי התחברת לעלילה ולדמות.
      הרגשתי כי הטקסט מכיל לעתים יותר מדי פרטים.
      - נעם מליון -

      מחק
    2. עדי, כתבת יפה ומעניין וגם הבחירה שלך בדמות הזו יפה בעיני, הבחירה בדמות משנית ולגלות את המידע הרב שיש עליה. כל הכבוד!
      פנינית.

      מחק
    3. נעם, כתבת היטב את המשוב. יפה מאוד!
      פנינית.

      מחק
  19. אם יש גן עדן/רון לשם.
    אפייון דמות,
    בחרתי לאפיין את לירז (שם כינוי:ארז)
    ארז....עקשן.
    מראה את תכונה זו בעיקר, סליחה, דבק למטרה הוא קורא לזה.
    מראה רצינות ומנסה להבין את חייליו.
    מבחוץ נראה קשוח אך מבפנים הוא לא.
    לא באמת מתארים אותו חיצונית(הספר הוא בגוף ראשון שנרגיש ונחשוב כמו ארז אז הוא לא תיאר את עצמו).
    התנהגותו לחייליו היא בעיקר דאגה שלא יעשו טעויות או שלא יחזרו על טעויות שהוא בתור חייל מתחיל עשה,
    בתחילה הם לא התחברו אליו כל כך אך לאחר המבצע הראשון שמחוץ לבופור, שם ארז הרגיש את חייליו יותר מכל והרגיש שהוא צריך להיות תמיד שם בשבילם והם שם בשבילו.

    מגישה:איזבלה אילייביץ

    השבמחק
    תשובות
    1. איזבלה, באמת קשה לעיתים לאפיין דמות אשר מסופר עליה בגוף ראשון אך הצחלת להבין את האופי של הדמות מתוך הספר ועל זה כל הכבוד!
      פנינית.

      מחק
  20. יומנו של חנון -קיץ קטלני:
    אירוע מרכזי:
    היום האחרון לחופש הגדול:
    לאחר כל החוויות שעברו על גרג במהלך החופש הגדול עם חברו,משפחתו ועצמו אומר גרג שהוא מתחרט שלא נשאר בבית כל החופש כי מאז שיצא התחילו הצרות שלו עם אח שלו אבא שלו וחברו הטוב.
    גרג מנסה לפתור את סכסוכים עם אביו ואומר כי יש דברים שעליהם לא שניהם מסכימים אך יש כאלה ששניהם מסכימים ולאט לאט זה ישתפר.
    גרג מסתכל באלבום התמונות של החופש ורואה כי זהו היה הקיץ הכי טוב שהיה לו, הוא מתגעגע ואומר שמי שצילם את התמונות הוא זה שמספר את הסיפור, גם לטוב וגם לרע.
    אני אוהב את הקיץ ואוהב לבלות עם חבריי למשפחתי לכן אני מזדהה עם גרג ומתגעגע לחופש עוד לפני שהוא נגמר.

    השבמחק
    תשובות
    1. ירדן, כתבת יפה והתוספת האישית משמחת.. תודה!
      כל הכבוד!
      פנינית.

      מחק
  21. שם הספר: לנצח
    הסופרת: אליסון נואל
    המגישה : רוני זמיר

    בסיפור לנצח שכתבה אליסון נואל ,אוור היא הדמות הראשית.
    בסיפור יש עליה מידע רב והעלילה נרקמת סביבה .
    הספר עוסק בעולמה הפנימי , בעיסוקיה ובגורלה .
    אוור היא דמות עגולה – דמות מורכבת ובעלת תכונות רבות , דמותה של אוור עוברת במהלך הסיפור שינוי והתפתחות , דמותה מורכבת וניתן לראות זאת שיש תכונות שלא היו קיימות בתחילת הסיפור , אך במהלך הסיפור נוצרות תכונות חדשות שמביאות לשינוי באופייה .
    דמותה של אוור משתנה ומתפתחת בעקבות אירוע גורלי שמשנה את חייה ,אובדן משפחתה בתאונת דרכים.
    מאפיינים חיצוניים -בתחילת הסיפור אוור מתוארת כבחורה רגילה ,יפה , נחמדה , נעימה ומאוד מקובלת חברתית. לאחר התאונה בה איבדה את משפחתה היא הופכת לסגורה ומוזרה , סגנון לבושה משתנה היא לובשת קפוצ'ונים בכדי לכסות את ראשה ופנייה וכן לובשת מכנסיים ארוכים בכדי להתבודד ולהיות מרוחקת מכולם כדי שלא "יראו" אותה .היא מקשיבה למוסיקה וחייה בעולם הפנימי שלה.
    בעקבות התאונה אוור נאלצה לשנות את מקום מגוריה ולעבור לגור עם סאבין בת דודתה , סאבין אשר גרה בבית קטן קנתה בית גדול ומפואר בשביל שאוור תרגיש יותר בנוח .
    לאחר שעברה לגור עם סאבין אוור הסתגרה ונהפכה להיות מוזרה ומטורללת במונחים של הספר.
    אוור שרדה תאונה נוראית וקיבלה לאחר מיכן כוחות על טבעיים , היא קוראת מחשבות , רואה את העתיד , קוראת הילות , מסוגלת לדעת תשובות למבחן רק ע"י העברת הידיים שלה עליו, מסוגלת לתקשר עם אחותה ריילי המתה בתאונה. היא נערה מצטיינת ורגועה שלא מפריעה בשעורים ושומרת על פרופיל נמוך.
    במהלך הסיפור ניתן לראות שהיא לא רוצה שאנשים ידעו שיש לה כוחות על טבעיים. היא מעדיפה חיים שקטים עם סדר יום ברור , כאשר חוזרת לבית דודתה בתום יום הלימודים.
    בעקבות התאונה ושינוי סביבת הלימודים ובית הספר , אוור מתקרבת אל הילדים הדחויים חברתית איוון ומיילס והם נהיים לחבריה היחידים.
    השינוי שעוברת אוור מבחינה חברתית נוצר בעקבות הגעתו של דיימון אוגוסטה לבית הספר, נער מסתורי שאוור מתאהבת בו . אך מהר מאוד היא מגלה שהוא בן אלמוות עם כוחות זהים לשלה , אוור מנסה לצאת מהמעגל המוזר והמסתורי בחייה בעזרת אלכוהול אך מתקשה לצאת מהשינוי שחל בה בעקבות התאונה .
    מאפיינים פנימיים -תכונותיה של אוור לאורך הסיפור הם: רגישות, מוסריות, צניעות ,חוכמה , אחריות , ילדותיות ,חוסר ביטחון ורצון עז להילחם בגורלה ותכונותיה החדשות, כמו כן מעבר ממצב בו הייתה חברותית ומקובלת למצב בו הפכה לדחויה, מסוגרת ומוזרה .
    בתחילת הסיפור ניתן היה לראות שאוור הייתה בחורה אופטימית חברותית, פופולרית ואהובה על משפחתה וחבריה ומהם קיבלה ביטחון והרגישה נוח במקומה החברתי . בעקבות התאונה אוור מאבדת את ביטחונה , זהותה ומגלה אט אט שחייה השתנו ,גם מבחינה משפחתית אובדן יקריה וכן אופייה ותכונותיה שהפכו אותה לבת אלמוות , תכונות שהן בהחלט לא שגרתיות ונורמטיביות .
    אוור ניסתה להילחם ולדחות תכונות אלה ע"י התבודדות והסתגרות אך לא הצליחה .
    בעקבות התאונה ושינוי זהותה עולות באוור מחשבות שליליות וחוסר רצון לקבל את חוסר היכולת שלה להתמודד במצבה החדש, חוסר הבנתה לגבי הזהות והתכונות החדשות שקיבלה .
    דבר שהופך אותה לסגורה ומתבודדת , אך יחד עם זאת עולות מחשבות חיוביות בעקבות הכרתה את דיימון בחור שהיא התאהבה בו, מצד אחד הוא העלה את בטחונה וגרם לה להיות יותר מאושרת אך מצד שני חשף בפניה את היותה בת אלמוות, דבר שהתקשתה לקבל.
    כמו כן רגשותיה משתנים מדכדוך וייאוש לאופטימיות ומעט שמחה בעקבות הכרתה את דיימון.
    ניתן ללמוד על אופייה של אוור גם מדמויות אחרות בסיפור . איוון חברתה היחידה מקנאה בה על כך שדיימון מאוהב בה ומרגישה שאוור יפה יותר ממנה וכן דיימון מעריץ ומאוד אוהב אותה , ומוכן לעשות בשבילה הכול .
    לסכום ניתן לראות שדמותה של אוור משתנה, מתפתחת ומקדמת את העלילה , יוצרת עניין ורצון לקרוא ולדעת מה יקרה בסיפור ואיך הוא יסתיים.
    דמותה , שונה ולא רגילה , ניתן לראות את המאבקים הפנימיים שעוברת הדמות עד השלמה במציאות בחדשה ובזהות השונה שקיבלה בעקבות התאונה בה איבדה את בני משפחתה היקרים לה...

    השבמחק
  22. רוני, אפיינת באופן מקיף ומפורט על הדמות הראשית. כתבת זאת בצורה מסודרת וראויה לשבח. כל הכבוד!
    פנינית.

    השבמחק