שלום ט7 יקרים!
המשימה הראשונה היא כתיבת תקציר לעלילת הספר אותו קראתם.
בכתיבתכם נסו להקיף את המידע העיקרי בסיפור תוך התייחסות להתחלה, אמצע וסוף העלילה, התייחסו לדמויות מרכזיות, אירועים מרכזיים ומשמעותיים.
על התקציר להיות כחצי עמוד, שם הספר והסופר.
וכמובן לא לשכוח בסוף הפוסט לציין את שימכם..
בהצלחה!
כל שאלה אפשר להעלות בבלוג ואני או חברים לכיתה נענה :)
המשימה הראשונה היא כתיבת תקציר לעלילת הספר אותו קראתם.
בכתיבתכם נסו להקיף את המידע העיקרי בסיפור תוך התייחסות להתחלה, אמצע וסוף העלילה, התייחסו לדמויות מרכזיות, אירועים מרכזיים ומשמעותיים.
על התקציר להיות כחצי עמוד, שם הספר והסופר.
וכמובן לא לשכוח בסוף הפוסט לציין את שימכם..
בהצלחה!
כל שאלה אפשר להעלות בבלוג ואני או חברים לכיתה נענה :)
הספר: ביטרבלו
השבמחקהסופרת: קריסטין קאשור
הספר הוא ה-3 מסדרת שבע הממלכות. הוא מספר על המלכה ביטרבלו בת ה-18 ששולטת בארץ מונסי אחרי שאביה שמלך בממלכה והתעלל באימה, ביועציו ובאמניו, לק, נרצח. לק השאיר הרס גדול על הממלכה כיוון שהוא היה אכזרי והייתה לו היכולת לגרום לאנשים להאמין בכל מה שהוא אומר בעיוורון. היא אינה מרגישה שהיא יודעת הרבה על הממלכה ויועציה אינם מספרים לה את האמת בנושא השכלת התושבים ומצבם הכלכלי. בגלל זה, היא מתגנבת החוצה בתחפושת ומטיילת בעיר, שם היא פוגשת בטדי וסאפייר, שעובדים בבית דפוס ובוחרים לקרוא לה רשף, כיוון שהיא לא חושפת את זהותה. היא מגלה צפנים וסודות בעזרת המועצה, שהיא חבורה של אנשים שרוצים להפיל את השלטונות האכזריים בשבע הממלכות ובעזרת הספרן שלה, דית'. לאט לאט היא מגלה וחושפת את הסודות של יועציה, שהוכרחו להתאכזר באנשים וילדים, ואינם רוצים להיזכר בדברים שעברו ולכן הם מנסים להשמיד את כל פיסות המידע שיש על התקופה, את הסודות של אימה שמצפינה כתבים בסדינים רקומים ואת הסודות של לק, ובניהם ממלכה אחרת, שלא הכירה קודם, ולק חי בה בצעירותו. היא מתאהבת בסאפייר, והוא כועס עלייה כשהוא מגלה שהיא המלכה ומחליט לגנוב לה את הכתר ולהביא אותו לגנבת בשם אפר, שהתחזתה לאחת ממשרתותיה של ביטרבלו בשם שועלה.
היא מגלה 3 מפתחות שמובילים אותה למבוך מתחת ממלכה, בו היה לק מתעלל בחיות ובאנשים. המבוך מוביל לארץ חדשה בשם הגיאיות, שיש בה יצורים צבעוניים שמכונים מפלצות. חברתה קטסה יוצאת לשם וכשהיא חוזרת היא מביאה איתה משלחת מהגיאיות, ובניהם אש, אישה שיכולה לקרוא מחשבות עם שיער צבעוני, והאישה הזו עוזרת לה להבין שהכוח להיות מלכה נמצא בתוכה, לכן היא פותחת את משרד הסיפורים והאמיתות, שמטרתו לשמר את ההיסטוריה של מונסי, ממנה יועצים ואחראים חדשים לבית המשפט ולכלא, ודואגת להשכלת התושבים. סאפייר נפרד ממנה ויוצא ביחד עם משלחת לחקור את הגיאיות, ותקופה חדשה מתחילה.
עומר ברקן
עומר, כתבת היטב.
השבמחקתודה, פנינית
שם הספר: 13 סיבות
השבמחקשם המחבר: ג׳יי אשר
מגישה: תמר סנדלר
ברקן סחתין הבאת בנאום
השבמחקשם הספר: לנצח
השבמחקשם המחברת: אליסון נואל
מגישה: ענבל סובול
שם הספר: הרץ במבוך
השבמחקשם הסופר: ג׳יימס דשנר
מגישה: אור כרמי
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
השבמחקשם הספר: לנצח
השבמחקשם הסופרת: אליסון נואל
מגישה: עדי הררי
שם הספר: ולפתע, מלאך
השבמחקשם המחבר: חיימה ביילי
מגישה: עדי אביב
שם הספר : משחקי הרעב ההתלקחות
השבמחקשם הסופרת : סוזן קולינס
מגישה : יהלי גיל
שם הספר: אם יש גן עדן
השבמחקשם המחבר:רון לשם
מגישה:איזבלה אילייביץ
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
השבמחקשם הספר:פרסי גקסון וים המפלצות
השבמחקשם המחבר: ריק ריידן
מגיש : אורי גונן
שם הספר: הרץ במבוך
השבמחקשם המחבר: ג׳יימס דשנר
מגיש יובל רייס
שם הספר: אניגמה סוד הצופן הגורלי
השבמחקסופרת: אורה מורג
שם: אגם הרפז
שם המחברת: ג׳ף קיני
השבמחקשם הספר: יומנו של חנון- חופשה על גלגלים
שקד אביב
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
השבמחקתגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
השבמחקשם הספר: לנצח
השבמחקשם המחבר: אליסון נואל
המגישה: רוני זמיר
יומנו של החנון 3 "הקש האחרון"
השבמחקסופר: ג'ף קיני
עידו כהן
שם הספר: מבחן קבלה
השבמחקשם המחברת: נאוה מקמל - עתיר
מגישה: נעם מליון
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
השבמחקAa
השבמחקשם הספר : יומנו של חנון 1
השבמחקמחבר : גף קיני
מגיש : זיו ששון
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
השבמחקשם הספר: 13 סיבות
השבמחקשם המחבר: ג׳יי אשר
הספר מדבר על ילדה בשם האנה בייקר, שהחליטה לשים קץ לחייה ולהתאבד. לפני שהיא התאבדה היא השאירה אחריה שלוש עשרה הקלטות אשר כל אחת מפרטת סיבה אחרת להתאבדותה ומתייחסת לאדם אחר. הספר מתמקד בילד אחד שלוקח חלק בהקלטות, קוראים לו קליי ג׳נסן. כאשר קליי חוזר יום אחד מבית הספר הוא מוצא חבילה עם שמו עליה, הוא מסתקרן ופותח אותה, בחבילה הוא מוצא את ההקלטות ומתחיל לשמוע אותם, במהלך שמיעתו את הסיבות, הוא מפחד שתורו יגיע, שהקלטת ששמו בכותרה תתחיל להתנגן והוא יגלה מה חלקו במקרה. הוא לא מוכן להפסיק לשמוע את ההקלטות וממשיך במשך זמן רב בלילה. קליי מספר את רגשותיו במהלך שמיעתו, הוא רעד, בכה, היה מלא ברגשות אשם. מגיעה הקלטת עם שמו, והאנה מסבירה שהקלטת הזאת שונה, בכל הקלטות האחרות היא מדברת על דברים שליליים אך בזאת, היא מדברת על סיפור אהבתם של קליי והאנה. לאחר ששמע את ההקלטות, הוא החל להסתכל על האנשים שמופיעים בקלטות ועל התנהגותם של חבריו והאנשים בחייו בצורה אחרת, מגלה דברים חדשים שלא ידע לפני, והמוות המפתיע של האנה מתחיל להתבהר לו. בסוף, קליי הופך להיות יותר מודע לסביבתו, הוא שם לב לילדה מבית ספרו, אשר הלכה במסדרון לבדה ונראתה עצובה ודיכאונית, לאחר מאבק ארוך עם עצמו הוא מחליט לגשת אליה מכיוון שבכך שידבר איתה הוא יוכל למנוע מעשים שלא צריכים לקרות, כמו שיכל לעשות עם האנה אך לא עשה את זה, הספר מסתיים בכך שקליי קורא לילדה בשמה דבר שמסמל את התחלת השיחה שלהם.
מגישה: תמר סנדלר
תמר, כתבת יפה.
מחקתודה, פנינית.
משימה שלישית:
מחקשלום תמר, אני קראתי את הספר הזה גם ונהניתי מאוד, אני חושבת שכתיבתך יפה ומדויקת מאוד.
עדי, כל הכבוד!
מחקפנינית.
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
השבמחקשם הספר: אור בין האוקיינוסים
השבמחקמחבר: מ.ל. סטדמן
מגישה: ליאור רייכמן
שם הספר: אור בין האוקיינוסים.
השבמחקמחבר: מ.ל. סטדמן.
תקציר-
הספר אור בין האוקיינוסים מספר על השתלשלות הארועיים בחייו של טום שרבורן ועל הדילמות הקשות שניצב בפניהן. הוא אדם אשר ילדותו הייתה לא פשוטה, נלחם במלחמת העולם הראשונה ויצא פגוע ומיוסר, מלא ברגשות אשם מן המלחמה.
הוא יוצא למסע אישי כמפעיל מגדלור בג'אנוס רוק שמסמן את הנתיב לספינות בין האוקיינוס ההודי לאוקיינוס הדרומי. זהו אי מבודד, לא הרחק מאוסטרליה. הוא מטפח שם את האי ואת המגדלור בעבודה קשה ובהתחברות לבדידות ולשקט הסורר שם. באחד מביקוריו ביבשת מכיר את איזבל והם מחליטים להתחתן. איזבל עוברת איתו לאי ועוזרת לו בטיפוח המגדלור והאי. הם מאושרים שם למרות בדידותם ונמצאים בביטחון שאהבתם תנצח את הבדידות אך לאחר שתי הפלות ולידה של עובר מת, עוברת עליהם תקופה לא פשוטה. בזמן שאיזבל עסקה בטיפוח קברו של הילד השלישי שאיבדה, שמעה בכי של תינוק. בתחילה בטוחה איזבל שהבכי שהיא שומעת הוא פרי ייסוריה וחלק מתהליך האבל על התינוק אך לאחר זמן מה מגלה שזוהי תינוקת אמיתית שנסחפה לאי בסירה קטנה יחד עם אביה אשר נמצא מת. התינוקת נראית לה כהתגשמות של משאלה, ששום כוח לא יכול היה להגשימה. טום מביא את התינוקת הביתה וישר איזבל מניקה אותה ומטפלת בה כילדה שלה, נוצר ביניהם קשר חזק מאוד אשר מושפע מכך שהתינוקת החליפה את התינוק שאיבדה איזבל. טום בטוח שהצעד הבא שלו יהיה להודיע על הסירה שנמצאה מפני שזו חלק מעבודתו. איזבל מתחננת בפני טום, הישר כמו סרגל, לא לדווח על כך. היא משכנעת אותו בתירוצים שזהו הדבר הנכון לעשות וטום שאוהב את איזבל בכל ליבו נכנע לתחנונייה וקובר את גופת הגבר והם מגדלים את התינוקת.
מפני שהזמן היה קרוב מאוד לזמן שבו התינוק שאיבדה איזבל היה אמור להיוולד הם המשיכו את השקר ואמרו לקרוביהם ביבשת שנולדה להם בת. הם חיים בנתק מוחלט מן העולם כך שאף אחד לא יודע מה קורה איתם וקל מאוד שלא לחשוב על ההשלכות של מה שעשו ולהתמקד בעולם הקטן שלהם ובמשפחה הקטנה שיצרו להם.
בביקורים הקצרים והנדירים שלהם ביבשת מתחיל טום לפקפק בהחלטתם והוא ניצב בפני דילמות קשות ומסובכות אשר מעורבות בגילוי אמה האמיתית של לוסי (התינוקת שמצאו) ורגשות מעורבים הנקרעים בין אהבתו העזה לאיזבל לבין מה שנכון ומוסרי לעשות. טום מבין באחד מביקוריהם שהאמת והמוסר יביאו את הקץ על אושרו ועל אושרן של איזבל ולוסי ומחליט לפעול ולספר את האמת ומסבך אותם בהפרדת לוסי מן איזבל וממנו. השתלשלות הארועים תופסת תאוצה ככל שהאמת מתגלה והעניינים נולכים ומסתבכים. לוסי מתקשה להתמודד עם משפחתה החדשה אך גדלה איתם בלית בררה, איזבל נכנסת לדיכאון, טום נכנס לכלא אך נשאר נאמן לאיזבל ומטפל בה עד סוף ימי חייו.
הסיפור מסתיים בביקורה של לוסי כאישה מבוגרת בביתם של איזבל וטום כדרך של סגירת מעגל שהיא בעצמה עכשיו אמא לילד.
מגישה: ליאור רייכמן
ליאור, כתבת היטב.
מחקתודה, פנינית.
ליאור כתבת יפה מאד בהחלט גרמת לי להתעניין בספר.
מחקעידו, יפה מאוד!
מחקפנינית.
שם הספר: געגועי לקיסינג'ר- נעליים
השבמחקסופר: אתגר קרת
מגיש: בר מור
תקציר-"נעליים" הוא סיפור מתןך קובץ סיפורים הנקרא "געגועי לקיסינג'ר".
השבמחקביום הזיכרון לשואה ולגבורה, נוסע המספר עם כיתתו לבית יהודי ווהלין. המספר מתרשם מהמוצגים והתמונות, אך בעיקר מהמפגש עם זקן ניצול שואה, המספר את סיפורו ופונה לילדים "לזכור ולא לשכוח" וגם בימינו להחרים את הגרמנים.
שבועיים לאחר מכן נוסעת אמו של המספר לגרמניה וקונה לו נעלי אדידס גרמניות. המספר אינו מעוניין לנעול אותן אך אמו משכנעת אותו, והוא הולך לשחק ברגשות מעורבים, תוך שהוא נקרע בין הרצון לשמח את אמו, לרצון לזכור את סבא שלו שניספה בשואה, ואת הזקן שאמר לו שצריך להחרים את גרמניה.
הסיפור דן בזכרון השואה בדורות השונים, דרך הנעליים המהוות מוטיב מרכזי.
בר, כתבת היטב
מחקתודה פנינית
משימה 3:
מחקבר אני חושב שתקצירך מנוסח יפה ובצורה נעימה.
רותם בכור
רותם, יפה מאוד!
מחקפנינית.
הסיפור שבחרתי ״לנצח״ מספר על אוור, נערה בת שש עשרה וחצי שבעקבות תאונה כל משפחתה מתה חוץ ממנה. כשהתעוררה גילתה שהיא יכולה לקרוא מחשבות , לראות הילות שמראות על רגשות של אנשים ולדעת על עברם רק מלגעת נגיעה יחידה בגופם.
השבמחקלאחר התאונה עברה אוור לביתה של דודתה ׳סאבין׳
בבית ספר לאוור יש שני חברים בלבד , היוון ומילס.
בסיפור מצטרף לבית הספר של אוור בחור יפה תואר בשם דיימן, מתגלה כ ״בחור המושלם״ , אפילו יותר מידי מושלם מבחינתה של אוור.
דיימן ואוור נהפכים לחברים אך ברגע שדרינה שהתחברה עם היוון מגיעה ,דיימן מתחיל להתנהג מוזר ומתרחק מאוור .
לאחר פרידות וחזרות של אוור ודיימן הוא עוזב מכיוון שאוור גילתה עליו סוד שהרתיע אותה .
בזמן היעדרו של דיימן דרינה מובילה את אוור באמצעות שליחת אותות למוחה אל קניון עזוב שם היא מנסה להרוג אותה אך לפני מסבירה לה כמה דברים שחלקם קשורים לסוד אותו גלתה אודות דיימן:
דיימן ודרינה הם בני אלמוות ונמצאים על כדור הארץ במשך 600 שנים. בכל גלגול נשמות של אוור , היא ודיימן מתאהבים מחדש ובכל פעם דרינה רוצחת בסתר את אוור כדי שתוכל להיות עם דיימן איתו הייתה בילדותם.
הפעם , כשדרינה מנסה להרוג את אוור , אוור מגלה כוחות ריפוי ומצליחה לברוח כנגד כל הסיכויים מדרינה.
בעוד שאוור רצה היא מגלה שער לבן ובהיר ונכנסת אליו , שם, מחכה לה דיימן ומגלה לה כי אף היא בת אלמוות ולכן הצליחה להחלים במהירות מהפצעים שעשתה דרינה.
עכשיו ניצבת בפני אוור שאלה : האם להשאר בת אלמוות ולחיות עם דיימן חיי נצח או להמשיך את חייה כנערה רגילה בלי דיימן? אם תוותר על חייה כבת אלמוות לא תראה את דיימן אך אם תחבור אליו לא תזכה לראות את משפחתה בגן עדן לעולם.
אחרי המפגש בניהם במקום ששמו ״סמרלנד״ דיימן נעלם שוב .
שדרינה מגיעה בכוונה לרצוח את אוור בפעם השנייה הוא חוזר אבל רק אחרי שאוור גוברת עליה והורגת אותה סופית.
לאחר שדיימן מגיע אוור מחליטה להמשיך בחייה כבת אלמוות ולחיות חיי נצח עם דיימן אהובה.
מגישה: ענבל סובול
ענבל, כתבת היטב
מחקתודה פנינית
הסיפור מתחיל כאשר תומס, נער בן 16, מתעורר במעלית חשוכה. הוא אינו זוכר כלום על עברו. הוא אינו זוכר דבר על הוריו וביתו- רק את שמו הפרטי. כאשר המעלית נפתחת, תומס מגיע למקום ששמו ״הקרחת״, המוקף כולו בחומות אבן ענקיות. את פני תומס מקבלים חבורת נערים, שכמוהו, אינם זוכרים דבר על עברם. הדבר היחידי שהם ידעו זה שבכל בוקר, החומות נפתחות למבוך מסתורי ובכל לילה הם נסגרות, ושאף אחד לא רוצה להישאר במבוך בלילה עם המאמללים - מפלצות ענקיות שעוקצות את הנערים. בנוסף, אחת לחודש המעלית, או בכינוייה ״הקופסא״, עולה עם נער חדש בתוכה. אך בניגוד לחוקי הקרחת, יום לאחר הגעתו של תומס עולה הקופסא שוב, עם נערה ושמה תרזה. היא הנערה הראשונה שהגיעה למקום, אך לפי הפתק שהיה בידה היא גם כנראה האחרונה. משהו בנערה מעורר בתומס זיכרון ישן, כאילו הם כבר מכירים, ומסתבר שזה הדדי. תומס וחבורתו מחליטים לחקור את המבוך ואת קטעיו ולסות לשרוד את המבוך.
השבמחקשם הספר: הרץ במבוך
מגיש יובל רייס
יובל, כתבת יפה.
מחקנשארתי סקרנית, האם הם מכירים?
תודה פנינית
משימה 3:
מחקיובל אני חושב שתקצירך היה מאוד מסקרן ומעניין אני חושב שכתבת בשפה יפה, האם הם שרדו את המבוך?
רותם בכור
משימה שלוש
מחקיובל לדעתי כתבתה רק על ההתחלה ולא רשמתה את התקציר על כל הספר אלה רק על התחלתו, רשמתה יפה אך לדעתי הייתה יכול להוסיף עוד קטע רחב על סיום הסיפור.
אגם הרפז
אגם, ניכר שאתה מכיר את הספר ועצתך חשובה.
מחקכל הכבוד!
פנינית.
רותם, כל הכבוד! שאלתך מסקרנת גם אותי..
מחקפנינית.
תקציר לסיפור: מבחן קבלה
השבמחקסול, בת למשפחת עולים מרוסיה המתגוררת בשכונת עוני בתל-אביב. חלומה של סול הוא להפוך לשחקנית תיאטרון. סיפורה של סול נפתח ב"אודישן" להצגה בה סול וחברתה דניאל רואות הזדמנות גדולה.
תוצאות האודישן מאכזבות את סול. לתפקיד הראשי נבחרת דניאל חברתה הטובה ואילו סול מקבלת תפקיד קטן ושולי. סול מגיבה בצורה קיצונית ובוחרת לנתק את קשריה עם דניאל ומוותרת על תפקיד המשנה שקיבלה.
רחל, בת כיתתם של סול ודניאל רואה בעין לא יפה את החברות בין סול לדניאל ולעתים אף קנאה בקשר החזק ביניהן. לאחר שזו שמעה כי סול ויתרה על הקשר עם דניאל בעקבות תוצאות האודישן בחרה לנקוט פעולה להרחקת סול מדניאל.
נער בשם בועז, עד למתרחש ומחליט להתערב לטובתה של סול למרות שאינם מכירים. במקביל, פיגוע חבלני פוצע קשה את אחיו של בועז.
סול מבינה כי בועז יישאר צמוד למיטת אחיו וייעדר מבית הספר ודואגת להביא את שיעורי הבית לבועז לבית החולים מדי יום. אט אט מתפתחים יחסי קרבה בין סול לבועז.
במקביל, רחל, יוזמת החרם הכיתתי על סול עושה מאמצים להפוך למקובלת בכיתה ולהכפיש את שמה של סול ומעלילה עליה כי היא שותפה בסחר בסמים.
גם הפעם בועז נרתם לסייע לה וחושף את האמת בפני מנהלת בית הספר ובפני הכיתה.
באחד הימים בעת ביקורה בגן הציבורי, פוגשת סול ילדה בשם אורלי המסתתרת מפני המשטרה. המפגש מוביל לקשר הנרקם בין אורלי לסול, המבקשת יחד עם בועז להושיט לה עזרה.
בועז וסול פונים לאפי, נהג אמבולנס אותו הכירו כאשר שהו בבית החולים לצד אחיו של בועז. אפי מסתיר את אורלי בביתו. אפי ואשתו שוכרים עו"ד שייצג את אורלי בבית המשפט, אך העניין יקר ואין בידם היכולת לממן זאת.
סול, אפי ואשתו מנסים לחשוב על דרכים יצירתיות למימון הוצאות העו"ד עבור אורלי. הגורל מזמן אותם לתחרות כתיבת סיפורים נושאת פרס כספי ואלו מצליחים להגיש הסיפור ואף לזכות בפרס ראשון.
מיד לאחר מכן התביעה נגד אורלי מבוטלת. אפי ואשתו מחליטים לאמץ את אורלי ושלומי אחיו של בועז מתאושש ומחלים מפציעתו.
נעם, כתבת יפה.
מחקתודה, פנינית
שם הספר: יומנו של החנון ״הקש האחרון״
השבמחקסופר: ג׳ף קיני
הספר יומנו של החנון הוא ספר המסופר בתור יומנו של הילד גרג הפלי. גרג הוא ילד לא כל כך מקובל המנסה לעבור את החטיבה בשלום. במהלך הספר גרג מספר על כל החוויות שהוא עובר בתור נער מתבגר כמו ריבים עם ההורים, בעיות בלימודים, בעיות עם בנות וכו׳. גרג קובע לעצמו החלטה בתחילת השנה לגרום לכל משפחתו ולחברו הטוב ראולי להפוך להיות אנשים יותר טובים כי מבחינתו הוא מושלם ולא צריך לשנות דבר בעצמו, ובמהלך הספר הוא מנסה לשנות אותם בכך שנותן להם עצות וגונב להם דברים שחושב שמיותרים. גרג מנסה להתחבר לילדה הכי יפה בכתה הולי הילז בגלל שאבא שלו מאיים עליו שאם לא יתחיל לתפוס את עצמו בידיים הוא ישלח אותו לפנימייה צבאית וגרג רוצה שבזמן שהוא בפנימיה יהיה לו זכרונות טובים מהולי, גרג מנסה להרשים את הולי בכך שמספר לה בדיחות, כותב לה שירים ומנסה להראות מגניב לידה . גרג כול השנה מנצל את חברו ראולי ומתנהג אליו לא יפה בכלל לוקח ממנו כסף, גורם לו לסחוב אותו על הגב ואפילו לעשות עבודות בית במקומו. בסוף הספר גרג מצליח להינצל מהפנימייה הצבאית בכך שמוציא את אביו ממצב מביך מאד עם אמו, גרג נורא שמח לאחר שהצליח להינצל כי כך יש לו סיכוי עם הולי עד שמגלה שהולי מאוהבת בראולי חברו, גרג נורא מבואס בגלל זה עד שבסוף השנה מגיע ילדה חדשה לעיר וגרג מצליח להתחבר איתה.
מגיש: עידו כהן
עידו, כתבת יפה וברור.
מחקתודה, פנינית.
שם הספר : יומנו של חנון
השבמחקסופר: ג׳ף קיני
הספר יומנו של חנוך מסופר על גרג הוא חנון שכל מי שרוצה יכל להרביץ לו, הוא מספר דברים מצחיקים וכמות החברים שלו היא קטנה ומשפחתו בת חמישה נפשות יש לו אח קטן ואח גדול הוא האמצעי ואמא ואבא , חברו הטוב הוא ראולי וחוץ מי ממנו יש לו עוד כמה חברים מוזרים.
הוא מספר ביומן על איך עוברים אליו הימים בבית הספר , הוא מספר מה הוא מבלה עם ראולי ועל רגעים עם משפחתו.
ביומן הוא אוהב לצייר קומיקס ,בעיקר דברים שטותיים שלאף אחד זה לא מעניין חוץ ממנו , הוא מספר על שמטות התחנפות שהוא עושה למרות ולמשפחתו.
הוא כתב ביומן גם משהו נורא מוזר על בית ספרו הוא כתב שיש גבינה במגרש הכדורסל שיושבת שם כבר שנים ומי שנוגע בגבינה חולה במחלת הנגיעה בגבינה ואסור לדבר איתו או לגעת בו , כולם מתרחקים ובורחים ממי שנוגע בגבינה.
מגיש : זיו ששון
זיו, כתבת טוב.
מחקתודה, פנינית.
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
השבמחקהספר "לנצח" הוא הספר הראשון בסדרת בני האלמוות. ספר זה מספר על נערה בשם אוור (לנצח באנגלית) שמשפחתה נהרגה בתאונת דרכים. חייה של אוור השתנו בצורה משמעותית מאז שתאונה זו קרתה. היא עברה לגור עם דודתה בבית מפואר עם הרבה מותרות. הדודה, אישה צעירה ועסוקה, אוהבת את אוור, אך היא לא נמצאת הרבה בבית. מצב זה מעצים את תחושת הבדידות של אוור. גם בבית הספר אוור היא נערה בודדה עם שני חברים בלבד. היא ושני חבריה, הם ה"מנודים" של הבית ספר. חבריה הם: מיילס - נער הומו שאוהב מאוד לשחק ולשיר, והיוון - נערה חסרת ביטחון, שהולכת לקבוצות תמיכה עם בעיות שאין לה בכלל, על מנת להעלות את הביטחון העצמי שלה. היוון היא נערה נוחה מאוד להשפעה, ולכן כאשר היא פוגשת מישהי באחת מהמסיבות שאליהן היא הולכת, היא לא מבינה שהיא בעצם מסכנת אותה ואת חבריה.
השבמחקבתחילת הספר (שמסופר מנקודת מבטה של אוור) אוור מספרת מה קרה למשפחתה, ומה קרה לה לאחר התאונה. חייה של אוור השתנו מאוד לאחר התאונה, בכך שהיא גילתה שיש לה מאז כוחות מיוחדים. היא לא ממש יודעת מה זה אומר ואיך זה קרה, אבל היא מבינה שזה רק מסבך לה את החיים. אוור יכולה לקרוא מחשבות, לראות הילות של אנשים (יש צבעים מסוימים בתחילת הספר שמסבירים על מצבי רוח שונים של אנשים), וכשהיא נוגעת מגע קל באדם היא יכולה לדעת עליו הכול מבלי להתכוון. כל הכוחות האלה גורמים לה להיות מפוחדת, ולכן היא מתלבשת בלבוש מאוד רגיל ולא מתבלט, עם קפוצ'ונים שמכסים את העובדה שהיא עם אוזניות, כדי למנוע את כל הרעשים סביבה. היא נמצאת עם האוזניות גם בשיעורים, מפני שהיא כבר יודעת את כל התשובות דרך קריאת מחשבותיהם של מוריה.
במהלך העלילה מגיע לפתע נער יפה תואר, שלמרבה הפתעתה היא לא מצליחה לקרוא את מחשבותיו או לראות את ההילה שלו. אוור מרגישה מאוד רגועה לידו, כיוון שהוא גורם לה להפסיק לשמוע רעשים מסביבה. אט-אט היא מתחילה לפתח רגשות אליו, אך היא לא יודעת מה לעשות כאשר הוא מתנהג בצורה מסתורית כל כך. בכל פעם שהוא רואה אותה, הוא גורם להופעה של צבעונים אדומים משום מקום, ונותן לה אותם בלי להסביר... היא מאוד מסוקרנת מדוע הוא עושה זאת, ואיך הוא עושה זאת. בכל פעם שהיא שואלת אותו את השאלות האלה, הוא מתחמק והיא לא מבינה למה. במהלך הסיפור היוון מתחברת עם נערה בשם דרינה שכנראה מכירה את הנער ואוור מקנאה בה. היא מרגישה שמשהו לא בסדר, אך היא אינה יודעת מה הדבר.
סוף הספר מסתיים בכך, שאוור מגלה כמה דברים מאוד משונים ומשמעותיים על עברו וזהותו של דיימן (הנער הנאה שהתאהבה בו). היא מצליחה להבין קצת ממה שקרה לה, אך אין לה מושג מה ההתמודדויות הצפויות לה בעתיד.
הספר מסתיים גם עם "טעימה" מהספר הבא בסדרה, ומשאיר את הקוראים במתח - מה יקרה עם אוור ודיימן? איך אוור הולכת להתמודד עם הכוחות שלה? כל מיני שאלות שעולות בסוף הסיפור שגורמות לקורא לרצות לקרוא את הספר הבא.
עדי הררי
עדי, כתבת היטב.
מחקתודה, פנינית
עדי אהבתי את נקודת מבתך השונה של הסיפור , אני שכתבתי תקציר גם כן על הסיפור ראיתי דברים קצת שונה ואהבתי מאוד את נקודת המבט שלך.
מחקמשימה שלישית
מחקמשימה שלישית
מחקרוני, אכן שני אנשים שונים רואים באותו ספר דברים שונים וזהו היופי הגדול בספרים.. יפה שהבחנת בנקודות המבט השונות.
מחקפנינית.
ההתלקחות הוא הספר השני בסדרת ספרי משחקי הרעב. בספר מסופר על נערה בשם קטניס הנבחרת בפעם השנייה ללכת למשחקי הרעב. משחק אשר מארגן כל שנה הקפיטול בו האחרון ששורד הוא המנצח . קטניס היא המנצחת של משחקי הרעב 74 (השנה שעברה ) ונבחרת שוב למשחקי הרעב 75. במהלך ההכנות למשחקים קטניס ופיטה ( בחור שהכירה במהלך משחקי הרעב 74 ) עושים סבב ניצחון ב12 מחוזות המדינה ונואמים נאומים על ״הנאהבים חסרי המזל ״ אשר הקפיטול מכריח אותם לשאת . לאחר שהמשחקים מתחילים , וקטניס ופיטה נפגשים במשחק הם מתידדים ועושים ברית עם כמה משתתפים אחרים במשחק ממחוזות אחרים. ביינתים המשחק מתקדם , רוב המשתתפים האחרים יוצאים מהמשחק ( מתים) . ״הברית״ מנסה לתכנן תוכנית איך לשרוד את השעה 12 הקשה מכולן ומחליטים לתת מכת חשמל לעץ . בעוד פיטה וחברי הברית האחרים בדרכם אל החוף קטניס מחליטה ״ לשנות את התוכנית״ היא שולחת חץ חשמלי אל השמיים שהם בעצם תפאורה , מפוצצת את המשחק והמקום מתלקח . בינתיים קטניס מוצאת את עצמה בחללית בלי לדעת היכן פיטה וחבריה האחרים או מה קרה להם.
השבמחקיהלי גיל
יהלי, כתיבתך טובה אך חסר בה מידע רב.
מחקתודה, פנינית
משימה 3, יהלי כתבת יפה ומעניין, למרות שאני מכיר את הסרט טוב, הוספת לי המון ידע על ההתלקחות ולמרות שראיתי כבר את הסרט עשית לי חשק לקרוא גם את הספר ולהבין את הסיפור המלא.
מחקיובל רייס
משימה 3, יהלי כתבת יפה ומעניין, למרות שאני מכיר את הסרט טוב, הוספת לי המון ידע על ההתלקחות ולמרות שראיתי כבר את הסרט עשית לי חשק לקרוא גם את הספר ולהבין את הסיפור המלא.
מחקיובל רייס
יובל, כל הכבוד! אכן יש מידע רב ועשיר יותר בספר לעומת סרט..
מחקפנינית.
תקציר לסיפור: ולפתע,מלאך
השבמחקסיפרו של חיימה ביילי מהנה ברובו אך לפעמים גם קצת טורד מנוחה. סיפור זה בנוי מחלקים קצרים אשר בונים את חייו של חוליאן בלטראן, סופר זנוח שיושב כל היום סגור בביתו המלוכלך. חוליאן הוא בן אדם עצלן ובטלן שלא טורח לטפח את ביתו. בסיפור מסופר שחוליאן רב לפני כעשר שנים עם אביו על הירושה של סבו ומאז ניתקו קשר. חברתו של חוליאן שפוגשת אותו פעם בשבוע מגיעה אליו ואומרת לו שאם הוא לא ינקה את הבית- היא תפסיק לבוא לבקרו. חוליאן מחפש עוזרת בית ומוצא אישה העונה לשם מרסדס, אישה מבוגרת וצנועה שכאשר הייתה ילדה נמכרה על ידי אימה לאיש צבא, מכיוון שהיו עניים. הוא חינך אותה לערכים ולמשמעת אז כאשר הגיעה לביתו של חוליאן הייתה מבוישת וכשהוא הציע לה דברים היא סירבה. לאט לאט מרסדס וחוליאן נהיו ידידים טובים והוא החליט שהוא לוקח את מרסדס לבקר את אימה, כיוון שלא ראתה אותה המון זמן ולא ידעה מה איתה. כאשר הם מגיעים לבית אימה של מרסדס היא נבהלת ומאיימת עליהם כי לא מאמינה להם שמרסדס היא ביתה. מרסדס מחליטה להישאר עם אמא שלה כדי לעזור לה ולהיות איתה והיא אומרת לחוליאן שכדאי לו לדבר עם הוריו. כעבור כמה זמן הוא אוזר אומץ ומתקשר אל בית הוריו ואימו עונה לו לטלפון ומבשרת לו שאביו חולה מאוד ולא נשאר לו הרבה זמן לחיות, היא מתחננת שיבוא לבקר את אביו ושישלים איתו אבל הוא מסרב. לאחר יום הוא נותן הזדמנות והולך לבקרם ואימו מבקשת ממנו שלא ידברו על המריבה אך הם לא מצליחים ולכן חוליאן בורח מהר. לילה אחד חוליאן חולם על מרסדס שאומרת לו שילך לבקר את אביו. הוא מגיע לביתם, נכנס לחדרו ומוצא את אביו מת. כאשר הוא קם מהחלום הוא מבוהל מאוד ומחליט שהוא חייב לנסוע לבקר את אבא שלו. הוא מגיע לחדרו של אביו ורואה שהמצב שלו גרוע מאוד והוא עומד למות בכל רגע הוא אומר לו שהוא אוהב אותו והם מתפייסים. חוליאן אומר לאביו שהוא הולך לאכול אורחת בוקר ויחזור בעוד כשעה. כאשר הוא חוזר אימו יורדת מהר במדרגות וזועקת שהוא מת וזה בגלל חוליאן כי היא חושבת שהם רבו על הכסף. הוא מסביר לה שהם התפייסו ושמילותיו האחרונות היו "אני אוהב אותך".
עדי, כתבת היטב.
מחקתודה, פנינית.
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
השבמחקהספר שנכתב על ידי אליסון נואל "לנצח ",מספר על ילדה ששמה אוור.אוור הייתה ילדה רגילה אף מקובלת ,היא הייתה בקבוצת המעודדת והיה לה חבר .היא גרה עם הוריה ,ריילי אחותה הקטנה ובטרקפ הכלבה שלה באורגון.
השבמחקיום אחד אוור נסעה עם הוריה בטרקפ וריילי במכונית. אוור קרצצה לאביה ששכחה את חולצת המעודדות המיוחדת שלה . אביה הפנה את ראשו כדי לדבר איתה ופתאום צץ בכביש אייל. אבא שלה סטה מהכביש .היחידה שניצלה מהתאונה הייתה אוור.
לאחר התאונה אוור עברה לגור עם סאבין ,האחות התאומה של אביה .בתקופה זו החלה להרגיש שמשהו השתנה בה .פתאום היא הייתה מסוגלת לראות הילות ( צבעים שמראים רגש ומצב רוח) של אנשים אחרים ,לקרוא מחשבות וליראות את העבר של כל אדם כאשר היא נוגעת בו .היא הלכה עם קפוצ'ונים ושמעה מוזיקה בכדי שלא תישמע את כל המחשבות והרעשים . היא יכלה לראות את אחותה המתה ריילי ולדבר אייתה .כשעברה לבית סיפרה החדש כבר לא הייתה מקובלת .היא התבודדה ונחשבה כמוזרה וכינו אותה " מטורללת" .חבריה הבודדים היו מילס שיצא מאהרון והיה שחקן תאטרון והיוון שהייתה קלת דעת והייתה בהרבה קבוצות תמיכה ,כי רצתה להיות תמיד חלק ממשהו.
חייה של אוור משתנים מקצה לקצה כשניכנס לכיתתה התלמיד החדש שניקרא דיימן אוגוסטה והמורה אומר לו לשבת לידה .אוור לא מצליחה לקרוא ת מחשבותיו את צבע הילתו ולראות את עברו. בכל פעם שדיימן נוגע בה ,היא מרגישה תחושת חמימות וכל הרעשים והמחשבות נעלמים כאילו מעולם לא היו. אט אט היא מתחילה להתאהב בו אך לצערה גם חברתה הטובה היוון ,מצאה בו עניין,אבל דיימן היה מעוניין רק באוור. אוור ראתה בדיימן כמושלם ,כאדם שאין בו שום פגם ,אך מרגישה שהוא לא רגיל מפני שהיה מסתורי ובכל פעם שניסתה לשאול אותו איפה הוא גר והיכן משפחתו או כל שאלה שהיתה קשורה לאורח חייו ,היה מעביר נושא או מתעלם , בנוסף דיימן היה מפתיע אותה באורח פילאי בצבעונים אדומים (כסמל של אהבה נצחית) ,דבר שגרם לה לתהות לגביו.
היוון התחברה עם אישה ששמה דרינה והחלה להתרחק מאוור וממילס , כשסאבין עשתה מסיבת אלווין בבית שלהן ,היוון הביאה את דרינה ולמרבה הפלא הייתה לבושה כמו אוור בתחפושת של מרי אנטואנט .אוור הרגישה לפי מבטיהם ושיחותיהם של דרינה ודיימן שהם מכירים כבר הרבה זמן.
במהלך הסיפור אוור מגלה שדיימן הוא בן אלמוות וכך אוור מבינה הרבה דברים שלא היו ברורים לה קודם לכן .היא מגלה שדרינה בת אלמוות שהרגה אותה גלגול אחר גלגול ,כי בכל הגלגולים אוור ודיימן היו יחד ,אך בגלגול הזה משהו השתנה ולא רק שהיא לא הצליחה להרוג את אוור, אוור הרגה אותה .
אוור מגלה שיש בידה האפשרות להיות בת אלמוות וזה רק תלוי בה.....
רוני זמיר
רוני, כתבת היטב.
מחקתודה, פנינית.
שם הספר: אניגמה סוד הצופן הגורלי
השבמחקמאת:אורה מורג
התקופה בא הסיפור מתרחש היא לקראת סוף מלחמת העולם השנייה.
הסיפור מספר על רמי ילד גאון בן שלוש עשרה אשר קפץ מכיתה ז לכיתה ט הוא עבר בית ספר ובתחילת הסיפור מסופר על בעיותיו והצלחותיו בבית הספר החדש.
רמי שולח תשבץ שהוא פתר אל מערכת העיתון שבלונדון בישביל להגיע לתחרות שבסופה אפשר לזכות בפרס של עשרים לירות, בעקבות הצלחתו בתחרות הציאו לו ולאביו טיסה ללונדון ולהשתתף בפרויקט מיוחד וסודי ביותר שמטרתו לפענח את האניגמה.
בהמשך מסופר על פגישות של צמרת השלטון הנציא ביניהם אדולף אייכמן שבהם החליטו על הפתרון הסופי של ההשמדה ועל אסטרטגיות צבאיות של צבא גרמניה.
הגרמניים שלחו למפקדות השונות את ההודעות בצורה מוצפנת.
רמי הצטרף לחבורת מפענחים שכללה את אלן טיורי המפענח הראשי ויחד הם ניסו לפענח את ההצפנות השונות. הם ניסו לזהות תבניות שונות מתוך ההודעות המוצפנות שהם גילו בעבר ובעזרתם לפענח את הצופן.
הם הצליחו לבנות מכונה שתפענח את הצפנים ובעזרתה הם גילו את תוכניותיהם של הנאצים, הם סיפרו על כך לצרציל ראש ממשלת בריטניה.
לקראת סוף הסיפור מסופר על פגישתו של רמי עם דוד בן גוריון וגולדה מאיר.
על מבצע שהוציאו ישראלים בשליחות בריטית לצנוח כדי להציל את יהודי הונגריה, מבצע בו השתתפה חנה סנש.
סוף הסיפור מספר על דרכי הצפנה ושימושם בעולם המודרני.
אגם הרפז
אגם, בחירה מעולה של ספר. כתבת היטב.
מחקתודה, פנינית
משימה 3, אגם כתבתה יפה ומעניין, התקציר שכתבתה סיקרן אותי מאד לדעת מה קורה בהמשך הסיפור ואיך הוא נגמר. כתבתך עינינה אותי מאד ואשמח לקרוא את הספר.
מחקיובל רייס
יובל, כל הכבוד!
מחקפנינית.
שם הספר: יומנו של חנון
השבמחקקריאה מהנה
יומנו של חנון מתרחש במהלך חופשת הקיץ הארוכה כאשר לגרג הפלי יש להעביר את כל חופשת הקיץ .מבחינתו של גרג הוא מוכן כל היום לשבת ולשחק בפליישטישן,אבל אמו אינה מוכנה לזאת אז היא מנסה להוציא אותו בכל דרך אפשרית מהבית כגון לקחת אותו לבריכה הציבורית וללכת איתו לפארק מים. השיא של הסיפור קורא כאשר גרג וחברו הטוב ביותר ראולי עובדים בגינה ורבים.ראולי וגרג אינם מתראים חודש שלם,לאחר חודש אמו של גרג מחליטה שהם צריכים להתפייס ומציאה שילכו ביחד לצימר עם משפחתו של ראולי. החופשה נגמרת באסון לאחר שגרג וראולי רבים וגרג חוזר לביתו.לקראת סוף הסיפור ראולי וגרג קצת מתפייסים כאשר הם מקימים אוהל ליד בחנות של המשחקים.
מגיש :רותם בכור
מקווה שנהנתם
רותם, כתבת טוב.
מחקתודה, פנינית.
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
השבמחקתגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
מחקיומנו של חנון 4
השבמחקכותב הספר: ג'ף קיני.
הספר הוא יומן המתאר את החיים של גרג הפלי וההתבגרות שלו , נער בכיתה ז׳, שהוא הילד האמצעי במשפחה ויש לו שתי אחים רודריק אחיו הגדול ומני אחיו הקטן. גרג עובר את החופש הגדול והוא רוצה כל היום רק להיות בפלייסטשן ואמא שלו מנסה שהוא יעשה יותר דברים כמו לצאת מהבית ולהיות בבריכה. גרג הוא חנון שמספר על בעיות שהוא תמיד חווה בגיל זה כמו הכרה חברתית כלומר הפופולאריות והמלחמות בין המקובלים לחנונים, ריבים עם ההורים והאחים.
הנושא המרכזי בספר הוא שגרג וראולי חברו הטוב ביותר בכך שהם עובדים בגינה של גברת קנפילד משום שהם החליטו שהם פותחים עסק של כיסוח דשא, גרג החליט שהוא ינהל את הכסף וראולי יעבוד אז ראוי התעצבן והלך ומאז הם לא דיברו, לאחר חודש שהם רבו אמא של גרג מחליטה שגרג הצטרף לראולי ומשפחתו לטיול צימרים כדי שהם ישלימו.
הטיול נגמר בסיטואציה לא נעימה שבה גרג וראולי רבו ולאחר מכן אבא של גרג בא לקחת אותו מהצימר חזרה הביתה.
לבסוף גרג וראולי משלימים והכל נגמר טוב.
הספר מדבר על דברים אמיתיים שקורים בחיי הנערים.
מגיש: עמית כרמי.
עמית, כתבת טוב.
מחקתודה, פנינית.
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
השבמחק
השבמחקאם יש גן עדן/רון לשם
הספר מדובר על הסיפור מאחורי מלחמת לבנון הראשונה.
מספר את הקושי לשקר לאמא שלך בטלפון שהכל בסדר שרק העברת לבסיס בעוטף עזה,
על הצחוקים הכאב והגעגועים לחברה ולמשפחה. כך אמר לירז המכונה ארז,
בתחילה הספר מתחיל שארז וחבריו מדברים על יונתן,
משחקים ״כבר לא״ מספרים על יונתן דברים שהוא כבר לא יעשה בחיים!
לאחר תקופה ארז הופך להיות מפקד ל13 חיילים.
הם נתקלים לבעיה כאשר הם יוצאים למערב הקרוב לבופור.
״הייתם בטוחים שיש לי שלושה הרדופים!״
״למה לא חזרתם!?״ אומר ארז לפורמן.
לאחר הלילה הזה ארז הרגיש שונה,
הרגיש מחובר יותר לחייליו.
בסופו של דבר, ארז חוזר הביתה ונתקל להמון
בעיות בזוגיות עם לילך(בת זוגתו) ובכלל בחיים שאחרי המלחמה.
מגישה:איזבלה אילייביץ
איזבלה, כתבת טוב.
מחקתודה, פנינית.
משימה שלישית:
מחקאיזבלה היקרה, קראתי את תקצירי והתרשמתי מאוד.
אשמח לשוחח איתך על הספר ותספרי לי עליו קצת יותר לעומק.
השבמחקהיינו שקרנים
שם המחבר: א' לוקארט
תקציר העלילה:
היינו שקרנים זהו ספר שמסופר על משפחת סינקלר. משפחת סינקלר חושבת שהיא משפחה נהדרת ושכל אחד מהילדים הינו ספורטאי,מוצלח ויפה תואר.
בכל שנה ושנה יש מסורת להגיע לאי ביצ'ווד, האי הפרטי של משפחתם. כאשר מגיעה חופשת הקיץ כולם נפגשים שם ונהנים במשך כל החופשה.
קיידנס סינקלר איסטמן היא נערה אמריקאית שמתגוררת עם אימה. לאחר שאביה נטש את
שתיהן הן מחליטות להגיע לאי בכדי להתנתק מכל התקופה הקשה שעברו. לקיידנס יש חבורה משלה כאשר היא מגיעה לאי. החבורה נקראת "השקרנים" הם עושים באי כל דבר יחדיו.
השמות שלהם הם: מירן, ג'וני,גאט וכמובן קיידנס.
באחת מחופשות הקיץ כאשר מלאו לקיידנס 15 שנים היא מכירה את גאט חברו של ג'וני שמבלה איתם את כל החופשות. קיידנס מתחברת עימו והשניים מתחילים לחבב אחד את השני אבל דבר עצוב קורה, מרוב אהבתו של גאט כלפי קיידנס הוא לא מסוגל להגיד לה שהוא במערכת יחסים עם משהי שמתגוררת באיזור שלו ושמה רקל. השקר הזה רק מסתבך וקיידנס לא יודעת כלום.
למרות הארוע הזה החופשה ממשיכה כרגיל והחבורה לוקחת פנימיות של צמיגים ושטה
לאדגרטאון לאכול פאדג' מדי יום ויום.
הסבא שהוא ראש המשפחה מחליט להוריש לאחת מבנותיו את הבית היפה והמהודר
שלו ושל אישתו שנפטרה. מתפתח ריב בין בנותיו כאשר כל אחת רוצה את הבית וחושבת שהיא זקוקה לו יותר מהשניה. נהיה אי שקט מהריב וכל חופשת קיץ העימות נפתח מחדש לאחר שנה שלמה של שקט. הסבא מבטיח לכל אחת מבנותיו את הבית וכך נוצרת תחרות
והתלחששות. הילדים של הבנות לא יכולים לסבול זאת עוד, ומחליטים לעשות מעשה נועז
ולשרוף את הבית בזמן ארוחת הערב כאשר אף אחד לא נמצא באיזור של הבית.מירן, קיידנס, ג'וני וגאט מתכננים את הצתת הבית אבל התכנון לא מוצלח כפי שחשבו והתוצאה מביאה לטרגדיה במשפחה. קיידנס הייתה אמורה לפזר דלק בחלק מאיזורי הבית השונים וכך גם שאר החבורה
אבל לפני זה הם השתכרו מיין כתוצאה מהאי שקט ששרר במשפחה ואת המעשה עשו תוך כדי שהיו שיכורים וזה הביא לאסון.
כאשר קיידנס סיימה לפזר את הדלק מרוב שכרות היא שכחה שחבריה נותרו בקומה השניה
ופזרו את הדלק וכן שכחה שהסבא תמיד משאיר את שני כלביו בתוך החדר כדי שלא יעלמו או יבלגנו את הבית. לכן, לאחר שקיידנס הציתה, היא יצאה מהבית במהרה והתחילה לצעוק את שמם של חבריה ולא הבינה למה הם לא עונים לה. היא חשבה שאולי התרחקו מהמקום וחזרו למקום
שקבעו להפגש. היא רצה במהרה לשם אבל היא ראתה שהם לא שם. היא חוזרת לבית המוצת ולאחר כמה דקות מבינה שהם בקומה השניה מנסים להמלט וגם הכלבים המסכנים כלואים בתוך החדר. היא עושה הכל כדי לנסות לשחרר אותם אך דבר לא עוזר ורגשות אשמה עולים וגואים בה. האש מתחילה להתחזק והיא שואפת עשן, ומכנסיה נוגעים בדלק ובוערים ואין לה בררה עליה לצאת ולהתגלגל על הדשא.
לאחר השריפה מרוב טראומה וחרדה קיידנס מאבדת הכרה ומגיעה לבית החולים.כאשר היא מתעוררת הוריה מגלים שהיא חולה, חלשה, סובלת ממיגרנות איומות ונזקקת לתרופות שונות. היא אינה זוכרת את פרטי התאונה, ולמעשה הדחיקה כמעט כל מה שאירע באותו קיץ.
כל פעם מספרים לה מחדש מה קרה ובסוף הרופאים מתריעים שאם יעמיסו עליה פרטים הדבר רק יחמיר את המצב שלה.
בזמן האישפוז קיידנס מדמיינת את עצמה עם חבריה ומשוחחת איתם כאילו הם עדיין בחיים. כעבור כמה זמן היא משתחררת הביתה ואז הזיכרון מציף אותה והיא נזכרת בכל מה האירועים והתוצאות שלהם ולא מסוגלת לסלוח לעצמה.
כך הסיפור מסתיים כאשר הזיכרון שב אליה ומתעוררות אצלה רגשות האשמה.
דניאל סנונית
דניאל, נשמע שזהו ספר לא פשוט, כתבת היטב.
מחקתודה, פנינית
אדגר אלן-מלכודת תיירים
השבמחקהספר מספר על החיים של שני אחים תאומים ,צעירים וחובבים החיים בעיר בשם אורז לימבז.שני האחים גרים לבד בבית נטוש ליד בית הקברות לפנטנטים כך קראו לזה התאומים,כשהם מנצלים את הזמן להרוס כל חיי האזרחים בנורז לימבז.האזרחים שונאים את שני התאומים במיוחד כשהם ממציאים המצאות "מרושעות" כדי לנקום בראש העיר נייטרלי כאשר הפיץ את תוכניתו להפוך את ביתם האהוב למלון מפואר למוקד תיירות.לצידם של התאומים ישנו חיית המחמד שלהם "טיל",חיית מחמד שירה בעלת שש רגליים עין אחת שעומדת לצידם במסע הנקמה בראש העיר.
מגיש:יותם כץ
יותם, כתבת יפה.
מחקתודה, פנינית.
תקציר-"יומנו של חנון- קיץ קטלני"
השבמחקספר זה הוא הספר הספר הרביעי בסדרת הספרים של הסופר ג'ף קני.
בספר זה מסופר על עוד הרפתקאות שעובר גיבור הסיפור גרג וחברו הטוב ראוולי.
גרג חושב שהקיץ הקרוב הולך להיות עוד קיץ רגיל של אכילת צ'יפס מרובה והרבה מאוד משחקי פלייסטיישן אבל הוא טועה...
הקיץ שלו הולך להיות מלא הרפתקאות ההסתברויות.
רודריק אחיו הגדול כל הזמן נתפל אליו ומסבך אותו עם הוריו.
אני ממליץ לקרוא את ספר זה מכיוון שהוא מצחיק ומהנה לקריאה.
מעניין מה יהיה עם גרג וראוולי...
מגיש: ירדן אונגר
ירדן, זה אינו תקציר אלא המלצה. בבקשה עדכן תקציר לספר במילים שלך. התחלה, אמצע וסוף של הספר.
מחקתודה, פנינית
שם הסופרת: נואל סטריטפילד
השבמחקתקציר לספר נעלי בלט:
הסיפור מספר על שלוש אחיות מאומצות (מהגדולה לקטנה: פאולין, פטרובה ופוזי) שחיות בלונדון על ידי בית שבו חיים מטפלת טבחית ודוד גדול מת׳יו שהיה יהלומן שמסתובב בעולם בכל כמה זמן היה חוזר הביתה עם הפתעה למטפלת ולטבחית ההפתעה היתה תינוקת אחרי שתיי תינוקות שהביא דוד גדול מת׳יו המטפלת אמרה שמספיק שתי תינוקות ולאומתה הטבחית אמרה שהיא הייתה שמחה לעוד תינוקת נוספת המטפלת אמרה לדוד גדול מת׳יו שאם הוא מביא תינוקת נוספת היא לא מדבר איתו יותר אחרי כמה זמן דוד גדול מת׳יו יצא שוב לסיבוב בעולם אך הפעם הוא שלך את התינוקת בתוך סלסלה בנוסף לסל עם התינוקת היה מחוברות זוג נעלי פוינט (סוג של נעלי בלט) הבנות גדולות ומשפחתן נקלאת למצב כלכלי קשה אז האחיות מחליטות להירשם לבית ספר למוזיקה וריקוד וללמוד קצת וכך להשיג כסף ולעזור למשפחתן.
תם יונגר
תם, כתבת טוב.
מחקתודה, פנינית.
עומר כמישהיא שלא קראה את הספר, תקצירך מאוד עניין אותי וארצה אף בהמשך לקרוא אותו ולראות איך מתקדמת העלילה . רוני משימה שלישית.
מחקרוני, שימי לב שזהו התקציר של תם אשר הועלה מהמייל של עומר..
מחקפנינית.
אור כרמי
השבמחקשם הספר: הרץ במבוך
שם הסופר:ג׳יימס דשנר
תקציר:
הספר הרץ במבוך הוא ספר מתח אשר מספר על חבורת נערים שקולעים בתוך קרחת יער מוקפת חומת אבן שמעבר לה יש מבוך מסתורי מקירות אבן שמשנה את מיקומו כל לילה.
כל בוקר נשלחים חבורה של נערים שנקראים הרצים אל תוך המבוך בנסיון להבין ולפתור את החידה איך לצאת מהמבוך אך הם חייבים לצאת לפני סגירת החומות בלילה אחרת יאלצו להשאר כל הלילה במבוך מה שבכל המקרים גרם למוות.
כל חודש נשלח לקרחת היער נער חדש אשר אין לו שום מידע או זיכרון על חיו הקודמים.
גיבור הסיפור הוא תומאס שבניגוד לאחרים יש לו קמצוץ של זיכרון שנותן לו תקווה שיש דרך לצאת מהמבוך ושיש חיים מחוץ למבוך.
תקוותו מסכנת אותו ואת חבריו אך מביאה בסופו של דבר לפתרון החידה. תומאס נכנס למבוך רגע לפני סגירת חומות האבן ונקלע במבוך למשך הלילה אך בניגוד לכל מי שנקלע בלילה למבוך, תומאס מצליח לצאת ממנו . לאחר נסיונות רבים והרבה מחשבה, מבינים תומאס וחבריו את המנגנון שעל פיו פועל המבוך ומצליחים לצאת עם כל הנערים שמצליחים לשרוד את הדרך החוצה מהמבוך אלא שאז הם מגלים שזאת רק ההתחלה, המבוך הוא אינסופי. הנערים מגלים שהם בעצם ״ ניסוי ״ של ארגון מסוים ושזאת היתה רק המשימה הראשונה שלהם אבל לפניהם עוד המון משימות שיהיה עליהם לעבור וזאת תחילת דרכם.
אור, כתבת יפה.
מחקתודה, פנינית.
תקציר הספר יומנו של חנון
השבמחקשם הספר: יומנו של חנון- חופשה על גלגלים.
כתב: ג׳ף קיני.
מגיש: שקד אביב.
גרג הפלי הוא תלמיד בחטיבת הביניים, ומעמדו החברתי לא מוצלח כמו שהוא רוצה שהוא יהיה. לגרג יש חבר בשם ראולי. בסדרת הספרים גרג מעלה בעיות מחיי היום יום שלו, כגון בעיות עם המשפחה- ריבים עם אחיו והוריו, בעיות בלימודים ובעיות עם בנות. בספר חופשה על גלגלים מסופר על חופשה של גרג ומשפחתו שיוצאת מכלל שליטה. כשאמא של גרג הודיע למשפחתה שהם יוצאים לחופשה, גרג ידע שזה לא ייגמר טוב. במהלך הטיול משפחת הפלי חווים חוויות רבות שכל אחת ואחת מהן גורמות להסתבכות הטיול עוד ועוד. הרעיון של יציאה לטיול הגיע מאמא של גרג, ומהמגזין המשפחה המשתובבת. אחד האירועים שקרה למשפחת הפלי בטיול היה המלון שהם ישנו בו באחד הלילות. החדר היה מלוכלך ולא היו מספיק מיטות, אז גרג ישן בתוך הארון. בבוקר כשגרג קם הוא גילה שהוא ישן באותו ארון שרודריק אחיו שם בו את נעליו המסריחות ביותר, וכשהוא ניסה לחסום את הריח, גרג חשב שהשתמש במגבת פנים, אבל הוא השתמש באחת מגרביו של רודריק!
לאחר הלינה במלון קורים עוד אירועים שביחד גורמים לסיבוך גדול בעלילה של הסיפור, וזה מה שעיניין והצחיק אותי בספר.
שקד, כתבת יפה.
מחקתודה, פנינית.